Снимка: Нескле България
При шоколадовите продукти компанията е на трето място по продажби но предприема сериозни действия за преструктуриране на бизнеса си с цел завземане на нов пазарен дял. Част от тези усилия включват спиране на производството на шоколади, както и засилване на усилията към шоколадовите десерти.
В резултат на усилията на компанията, лансираната през септември вафла "Мура" бележи органичен ръст в продажбите си от 42.5% през първото тримесечие на годишна база, след години на загуба на пазарен дял.
Компанията представи и нови десерти, като например KITKAT Senses - специален размер хапка "за споделяне на перфектната почивка". LION представи ново поколение десерт с цели хрупкави частици – шоколад и ядки, боровинки и стафиди - LION2GO.
Добре са се представяли и други основни продукти на компанията, като марката Nescafe е постигнала силно подобрение в пазарния си дял от 73 б.п. и солиден положителен ръст от 6.4% спрямо 2017 г.
Изключително добре се представят и продажбите на храни за домашни любимци в България. Една година след лансиране, котешката храна с марката Felix, бележи ръст от 17% и пазарен дял от 31.1% в страната ни.
Пюрета и сокчета Nestle Gerber отбелязаха солиден ръст през 2018 г. (31.4% органичен ръст). Съществен принос за този резултат има ново-лансираната гама плодови закуски Nestle Gerber.
След десетилетия изследвания, Nestle направи нов научен пробив, като направи нов научен пробив, като разработи първото в Европа мляко за кърмачета с олигозахариди, структурно разработи първото в Европа мляко за кърмачета с олигозахариди, структурно идентични с тези в майчината кърма.
България бе след първите пазари на Нестле, където компанията лансира през 2018 г. NAN OPTIPRO® 1 и 2.
Нестле България продължава да инвестира и в своите служители, като е изхарчила 143 хил. лв. за обучения в чужбина.
През 2018 г. по инициативата “Нестле се нуждае от младите” 62 млади хора са получили възможност за работа/стаж/практика в компанията. Служителите до 30 години съставляват 11% от общия брой на работещите в компанията в България.
Настоящата година е изключително важна за компанията, защото маркира 25 години Нестле в България, както 80-та годишнина от създаването на българската фабрика.
Нестле в глобален мащаб през 2018 година
Швейцарската компания отчита 91.4 млрд. швейцарски франка продажби за 2018; 308 000 служители в над 190 държави; 413 фабрики в 85 държави; над 2 000 марки; 1 милиард Нестле продукти се продават всеки ден.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.878440 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.109390 |