Снимка: Архив infostocck.bg
Докога ще се търпят недъзите на българския футбол. Историята е голяма шегаджийка. Препечатваме тази статия от ,Работническо дело' - органът на БКП, от 1970-а, поради две причини. Тя звучи достоверно и днес, след дъното, в което лази футболът ни. Второ, по някаква странна ирония, Тодор Живков диктува опорните си точки и те излизат на 13 юни. Навръх рождения ден на Бойко Борисов (тогава е бил 11-годишен). Чиста нумерология.
За любителите на тия шашми ще поднесем и десерт.
Боят, който отнесохме от Косово, се случва точно 20 години, след като Костов отказа да приеме бежанци от Косово. Борислав Михайлов е президент на БФС три години преди да има независимо Косово, а синът му допусна три гола. Но не това е причината иВасил Левски" да се превърне в Косово поле* В БФС полагат много труд и благодарение на това става все по-трудно да бием отбори като Люксембург, но защо ли се усеща, че скоро пак ще прочетем уводна статия някъде, на 7 септември, например.
*Битката на Косово поле от 15 юни 1389 г., след което Сърбия пада.
Всяка десета фирма назначава работници. Всяка десета фирма у нас ще назначава работници през следващите три месеца. Само 2% от компаниите предвиждат съкращения на персонал, а 85 на сто ще запазят сегашната численост на служителите си.
Това показва проучване на „Менпауър", направено сред 620 работодатели от цяла България.
Въпреки инвестициите, които бяха направени в ключови сектори през изминалите три месеца, българските работодатели вероятно ще продължат да бъдат сдържано оптимистични, коментира Александър Хангимана, управляващ директор на компанията за Балканите. Според него намеренията за наемане на служители са повлияни най-вече от растящото разминаване между нуждите и изискванията на бизнеса им и липсата на налични умения на пазара.
Очаквано фирмите във Варна планират да назначават най-много хора, заради летния туристически сезон. По-умерени в прогнозите си са работодателите в София, а най- песимистични са тези в Русе.
Държавата опрощава 20% от глобата при споразумение. Бърза процедура, при която закононарушителите ще признават вина и ще сключват споразумение с наказващия държавен орган, се въвежда с предложени от правителството промени в Закона за административните наказания.
При споразумение ще има отстъпка от глобата и ще се плащат само 80% от минималния размер, който е предвиден за нарушението. За да има договор обаче, не трябва на нарушителя да е издаван акт за същото в предходната една година и закононарушението да не е престъпление.
Намаление има и за бързо издължаване на нарушителите. 80%, вече от реално наложената глоба, ще се плащат при превеждане на парите на държавата в 14-дневен срок от издаване на акта.
На бизнеса пък вместо актове вече ще се правят предупреждения. Новата мярка е предвидена при маловажни нарушения. Според промените в закона като такива могат да бъдат определени нарушения на закон, които не водят до вредни последици.
Временното отнемане на шофьорска книжка след катастрофа вече ще се приспада при окончателното наказание, ако то включва отнемане на правото за управление на автомобил, предвижда още законопроектът на правителството. Досега двете наказания бяха отделни.
Борисов обеща 600 млн. лева занови влакове, за да ги има, когатостанат бързит елинии. 600 млн. лв. за нови влакове обеща премиерът Бойко Борисов. Докато се направи новият път, ще ги има и новите влакове. Това отговори той на въпрос на гражданка на Белозем, която го попита като ще има бързи линии, ще има ли и бързи влакове.
Преди това Борисов пита финансовия си министър Владислав Горанов колко нови влака ще бъдат купени. "Рано е", отвърна министърът
Във вторник Борисов, придружаван от вицепремиера Томислав Дончев, министъра на финансите Владислав Горанов и транспортния министър Росен Желязков, се качи на скоростен влак от Пазарджик до гара Тодор Каблешков, по линия, по която ще се развиват до 160 км в час.
При качването им в кабината на машинистите го канят да подкара влака. "Нямам книжка за влак", каза премиерът и отказа честта да управлява машината. Напомниха му. че е карал високоскоростен влак по отсечката Пловдив-Свиленград.
В района на гара Белозем Борисов направи оглед на извършените строителни дейности в отсечката Скутаре-Оризово. Тя е част от проекта "Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, фаза2':. В този участък са напълно подновени 28 км жп линия. Изградени са шумозащитни и предпазни стени в гара Маноле и Белозем и едно пешеходно пресичане с осигурен достъп за лица с намалена подвижност Контактната мрежа е изцяло нова.
На хората в Белозем Борисов обясни: "Строим жп линия за 160 км в час, как минава влакът през гарите, чак ми е страшно. При тази скорост няма как да има бариери, строят се надлези", отвърна им той на въпрос дали ще махнат прелезите.
Брокери ще шпионират за пране на пари при продажби и наем на имоти. Кръгът на институциите и професиите, длъжни да докладват пред ДАНС за съмнения, че техни клиенти перат пари, се разширява. Брокерите на недвижими имоти ще трябва да правят комплексна проверка на клиентите си не само при покупко-продажби, но и когато отдават скъпи имоти с месечен наем, надвишаващ 10 000 евро. Търговци на произведения на изкуството ще трябва да идентифицират клиентите си, да правят оценка на риска и да обменят информация с държавните органи при съмнителни сделки. Подобно задължение ще имат също така художествени галерии и аукционни къщи за сделки над 10 000 евро или равностойна на това валута.
Това предвиждат поредни промени в Закона за мерките срещу изпирането на пари, публикувани за обществено обсъждане на сайта на финансовото министерство. Към новите попълнения в списъка с институциите и професиите, задължени да противодействат на мръсните пари, се включват също така търговците на виртуални валути, както и тези, които предоставят портфейли за попечителски услуги. Да докладват за съмнения за пране на пари се задължават не само професионалните счетоводни и данъчни консултанти, но и тези, които непряко, чрез свързани лица, предоставят подобни съвети.
В мотивите на поредното изменение в Закона за мерките срещу изпирането на пари се посочва, че България все още не е въвела всички изисквания на европейското законодателство в тази област. А това би се отразило негативно на присъединяването ни към Банковия съюз и чакалнята на еврозоната. В последния си годишен преглед Европейската комисия разкритикува България за недостатъчното ниво на мерките срещу мръсните пари именно защото властите не са приели всички евродирективи и правила в тази област. Сега в преходните и заключителните разпоредби се правят промени в още десетина други закона, също свързани с предотвратяване прането на пари.
Украинско пилешко месо се продава като произведено в ЕС. Украинско пилешко месо се продава на европейския пазар като произведено в ЕС, разкриват австрийският в. 'Курир" и "Дойче веле". Компанията Myronivsky Hliboproduct, която е сред най-големите производители на пилешко месо в Украйна, е открила начин да избягва въведените от Брюксел квоти, ограничаващи вноса на филе от пилешки гърди - продукта с най-висока цена. Фирмата внася в ЕС филето, без да бъде отстранена гръдната кост на животното, и по този начин то се причислява към по-ниска категория месо, за което няма ограничения при вноса в ЕС, твърди в. "Курир". Продуктът отива във фабрики на Myronivsky Hliboproduct в Словакия и Холандия, където костта се отстранява и се получава скъпото пилешко филе. Освен това продуктът вече се класифицира като произведен в страна - членка на ЕС, и като такъв може да се продава на територията на Общността, а също така може и да се изнася към трети държави, без да му се налагат мита.
Европейски фермери се оплакват, че украинската фирма е намерила "находчив и напълно законен начин", за да заобикаля съществуващото законодателство. Австрийското правителство пък е недоволно от факта, че украинските пилешки гърди, които се обработват в Словакия и Холандия, имат етикети Произведено в ЕС", а не се посочва като страна на произход Украйна. Въпросът е обсъждан през април от тогавашния министър на устойчивостта и туризма на Австрия Елизабет Кьостингер с колегите й от други страни от ЕС. Тя е настояла да направят промени в начина на етикетиране на продуктите в ЕС.
От украинската компания потвърдиха пред "Дойче веле", че изнасят пилешко месо с кост към ЕС за обработка, но изрично отбелязват, че това е съобразено с европейското законодателство. Противно на съобщенията Myronivsky Hliboproduct не се възползва от вратички в законодателството и винаги спазва регулациите на ЕС", заяви Анастасия Соботюк от фирмата. Според данни на компанията тя е внесла над 100 000 тона пилешко месо в ЕС през изминалата година.
Само два кандидата поискаха поръчка на "Булгартрансгаз" за 350 млн. лв. В един от най-големите търгове на годината - за 350 млн. лв., бяха подадени едва две оферти, при това едната - от кандидат със спорен опит и малък оборот. Поръчката е на държавното "Булгартрансгаз" и е за изграждането на две компресорни станции за продължението на "Турски поток" през България. Единият от кандидатите е консорциум "Расово-Провадия КС", с водещ партньор дистрибуторът на климатични системи "Климатроник" ЕООД и участници украинско, беларуско и испанско дружество. Другият е обединение между българската ГБС и германската Ferrostaal.
"Булгартрансгаз" бърза с провеждането на тази процедура, тъй като въпросните компресори са необходими, за да може още от следващата година руският природен газ да бъде транспортиран по част от съществуващите сега газопроводи между Провадия и Полски Сеновец (Великотърновско). Последното се налага, тъй като за начало ще бъде построен само участъкът на "Турски поток" през България от сръбската граница до Полски Сеновец.
С тези допълнителни разходи, които в действителност ще бъдат над 350 млн. лв. заради лихвите, икономическата полза от бъдещия газопровод става все по-имагинерна.
Кои са кандидатите
Предвид мащабите и сложността на обществената поръчка единият от кандидатите изглежда не съвсем на място. Става дума за консорциум "Расово-Провадия КС", чийто водещ партньор е "Климатроник". Дружеството, чийто собственик е Цветелина Персийска, се занимава основно с проектиране и изграждане на климатични системи, което няма общо с мощните компресорни станции за транзит на природен газ. А апогеят в приходите на компанията е през 2017 г., когато оборотът е под 18 млн. лв.
Партньорите на "Климатроник" също са интересни. Единият от тях е украинската "ТОВ Полтаваспецмонтаж", която според сайта ѝ се занимава с индустриално строителство, включително в нефтената и газова сфера. Участието ѝ точно в този търг обаче е повече от изненадващо, тъй като проектът за преминаването на "Турски поток" през България обслужва руските интереси за заобикаляне на Украйна при транзита на природен газ.
Не по-малко странно е и присъствието на беларуската ЗАО "Алвора", която работи основно в строителния сектор, но няма данни досега да е работила извън страната. Третият чужд участник в консорциум "Расово-Провадия КС" е испанската консултантска компания TEC Cuatro.
Конкурентния участник е обединение "Ферощал Балкангаз", което е съставено от германския гигант Ferrostaal Industrieanlagen, част от MPC Industries, българските ГБС и "Главболгарстрой интернешънъл".
Менте европроект източи €600 000 на данъкоплатците. За 600 000 евро, усвоени от български и сръбски бенефициенти, за развитие на туризма в Северозападна България и съседите ни отиват на вятъра. Те са отпуснати по програмата за трансгранично сътрудничество между България и Сърбия, а проектът приключва без видими резултати, но с похарчени пари за обучения, разходка на журналисти, пресконференции и сувенири.
През 2017 г. по програма „Интеррег" стартира проект "Увеличаване на туристическите информационни услуги в трансграничния регион" в партньорство между Столична община, Сдружение „Любов и светлина" - Монтана, и Туристическа организация - Ниш. Стойността му е 561 425, 19 евро. Финансиран е 85% с европейски средства и 15% от националния бюджет. Трябва да приключи на 13 юни т.г., но от отчетът му става ясно, че малко от предвиденото първоначално е готово в края му.
За сумата от над половин милион евро са извършени засега т.нар. „меки мерки" - обучения на екскурзоводи, обособяване на туристически маршрути (които все още не се знаят къде са). Освен това на разноски по проекта са раздадени 500 комплекта със сувенири и са организирани разходки на журналисти на разменни начала.
Добър замисъл, но ужасно изпълнение. Вместо очаквания анализ на предлаганите туристически продукти у нас и Сърбия пред журналисти на заключителната пресконференция на проекта координаторът от българска страна Мария Дикова анонсира половинчати резултати от усвоените пари. 194 000 евро получава Столична община, за сумата се купува оборудване за ретро трамвай, за да се превърне в информационен център, както и мебели за виенско кафе с обстановка от ХIX век. Но два дни преди края на проекта обектите още са само обещание, трябва по план да отворят врати в Регионален исторически музей - София. Но достъпът до музея е платен, а европейските проекти изискват да бъде безплатен за гражданите.
Проектът предвижда и доставката на 20 киоски (информационни дигитални табла), които ще съдържат информация за историческите и културните забележителности, с акцент върху по-малко популярни туристически обекти на територията на София. Оказва се, че киоските още не са доставени, а върху тях трябва да се върти сайт с адрес https://visit.sofia.bg. Интернет страницата, която още не работи с пълна функционалност, е наречена с тежкото название „софтуер с туристически забележителности".
EUR | 1.955830 |
USD | 1.878440 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.109390 |