Снимка: Областен управител Русе
Ако се изпълнят намеренията на малайзийската компания Eonmetall Group Berhad да построи втори мост над Дунав при Русе, до 3-4 години ще има четири моста между България и Румъния. В момента те са два - при Русе (пуснат в експлоатация на 20 юни 1954 г.) и при Видин (14 юни 2013 година).
В края на юни стана ясно, че правителствата на България и Румъния са се договорили третият мост между двете страни да бъде изграден между Свищов и Зимнич.
Вижте още: Решено: Третият мост на Дунав ще бъде между Свищов и Зимнич
В добавка към втория мост на Дунав при Русе, Eonmetall Group Berhad проявява инвеститорски интерес и към автомагистралата Русе -Велико Търново.
В кайдунавския град областният управител Галин Григоров е разговарял със собственика на малайзийската компания Гох Ченг Нуат и с представителя й в България Антон Стайков в присъствието на председателя на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление Искрен Веселинов, по чиято инициатива се е състояла срещата.
На нея гостите са били запознати с потенциала на Русе като логистичен център, на територията на който има летище и възможности за воден, автомобилен и жп транспорт. По време на срещата представителите на Eonmetall Group Berhad са проявили интерес и към изграждането на логистичен център в региона. Най-подходящото му място е в близост до летището в Щръклево.
След срещата Искрен Веселинов каза, че инвестицията на малайзийската компания би възлязла на 2 млрд. лева. Това означава, че за двете важни за Североизточна България транспортни съоръжения, инвестициите ще бъдат от чужбина.
България и Румъния се договориха инвестирането за изграждането на трети мост между Свищов и Зимнич чрез европейска процедура за избор на частен инвеститор по Директива 2014/23/ЕС на Европейския парламент и на Съвета от 26 февруари 2014 година за възлагане на договори за концесия. И ако за моста при Свищов все още не се е появил инвеститор, то ако намеренията на малайзийската компания се превърнат в реален проект за реализация, може да бъде задействана процедурата пред Брюксел.
Необходимо е да се отбележи, че Eonmetall Group Berhad имат над 35-годишен опит в изграждането на водещи инфраструктурни проекти в цяла Азия. Като предимство на малайзийската компания беше изтъкнато и, че за разлика от китайските инвеститори те не изискват държавни гаранции, които се акумулират във външния дълг на страната, което би било предпоставка за влошаване на икономическите й показатели и съответно не добър знак пред Европейския съюз.
Още по темата:
Третият мост на Дунав между България и Румъния ще бъде при Свищов
Частни компании имат интерес за изграждане на мостове над Дунав
България и Румъния с план за нов мост на р. Дунав при Русе
EUR | 1.955830 |
USD | 1.878440 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.109390 |