Снимка: БГНЕС
Най-търсената през 2017 г. категория „Мода", през 2019 г. е изместена от челната позиция от „Храни и напитки". Това е един от основните изводи от проведеното през есента на 2019 г. трето съвместно проучване на Colliers и Gfk на нагласите към модерните търговски центрове в София.
В него споделят гледните си точки собственици на столични шопинг молове, посетители и търговци. Проучването показва причините за избор на един търговски център пред друг, любимите марки по категории продукти, колко и за какво харчат потребителите, как прекарват свободното си време, отношението към онлайн пазаруването, нагласите към „зелените практики", най-харесваните събития и промоции.
Предпочитаните заведения за хранене
В съответствие с тези нагласи на потребителите, собствениците на търговски центрове споделят, че планират да доразвият търговския си микс с фокус именно върху двете категории. В топ три на предпочитаните заведения за хранене са Happy, KFC и Сръбска скара, а сред кафе-сладкарниците респондентите определят за свои фаворити Неделя, Costa coffee и Starbucks.
Класация на моловете в София
На базата на проучването, по методология на Colliers и Gfk, е направена и класация на модерните търговски центрове в София. Според нея на първо място по популярност е Paradise Center, следван от Serdika Center и Mall of Sofia. Любими марки на потребителите са H&M, LC Waikiki, Zara.
По отношение на съвременните тенденции в пазаруването, близо 80% от участниците в проучването правят покупки онлайн на месечна база, а около половината от тях предпочитат да получат поръчките си във физически магазини. Респондентите са възприели и някои „зелени" практики в пазаруването. Най-често прилаганите са отказ от използване на найлонови торбички и връщане на дрехи за рециклиране.
Препоръките
В проучването има редица препоръки и полезни идеи за търговците и собствениците на шопинг центрове. Една от тях е свързана с привличането на повече посетители в търговските центрове. Основни начини за това, според респондентите, са атрактивни промоции, по-любезни служители в магазините и повече марки от различни ценови нива. Това е малка част от съдържанието на проведеното изследване на Colliers и Gfk. Детайлният доклад, който може да бъде предоставен при поискване, включва и информация за позиционирането на конкретни марки и на всеки от търговските центрове, честота на посещаемост, любими продуктови категории, специфични конкурентни предимства и области на развитие.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.878440 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.109390 |