Снимка: Архив infostock.bg
Малина Крумова: 100 живота на година ще се спасят, ако се слага колан на задната седалка. През 2020 г. посланието ни е: На пътя животът е с предимство, казва председателката на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" Малина Крумова в интервю за 24 часа.
Още акценти
- Скоростта е основна причина за 30% от всички пътнотранспортни произшествия в България
- Над 80% от българите не слагат колан на задната седалка
- През годината ще направим преглед на цялата пътна мрежа
Г-жо Крумова, 2019 г. беше първата на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата". Какво свършихте и успявате ли да координирате усилията на няколко министерства и институции, каквато беше една от целите за създаването на тази държавна структура?
- Изпращаме една година, в която бяха предприети основополагащи мерки за пътната безопасност и такива, които тепърва ще дадат все по-голям резултат. Агенцията, която ръководя, бе създадена в началото на годината и за няколко месеца успяхме да направим първия цялостен анализ на пътната безопасност 8 България - документ, който вече е утвърден и с решение на Министерски съвет. С него се поставя основата, на която да разработим и стратегията за повишаване на безопасността на движението в следващите 10 г.
Съвместно с колегите от Министерството на образованието и науката работим по цялостна нова концепция за подобрение на обучението.
Още от интервюто на Малина Крумова за 24 часа
Фиpмата, запалила АМ „Струма", щяла да гори в Плевен боклука от Ндрангета. Фирмата, стопанисваща сметището, което запали мост на магистрала "Струма", складирала боклука на калабрийската мафия Ндрангета в Плевен, съобщава NOVA.
"Феникс" ЕООД се е сдобила с разрешително от РИОСВ за горене на боклука от Италия, въпреки че не е имала капацитет да извърши подобна дейност. Проверява се дали разрешителното е фалшиво. Отпадъците били съхранявани в склад в Плевен, който в момента е запечатан от властите.
По първоначална информация става въпрос за над 8 000 тона боклук.
„По случая е образувано досъдебно производство. Разследването тече от близо два дни. През това време са извършени всички неотложни действия - оглед на местопроизшествие и разпити на хора", заяви на брифинг окръжният прокурор на Плевен Ваня Савова.
Тя поясни, че разследването е свързано с длъжностни лица, които евентуално не са изпълнили задълженията си във връзка с вноса и съхранението на отпадъци.
Банско - 11 години „зелена" диверсия срещу световния курорт. Псевдоеколози от 11 години спъват развитието на единствения у нас утвърден световен зимен курорт у нас - Банско. Стълпотворение от хиляди изнервени скиори е поредното доказателство за безумието от "зеления" рекет.
В разгара на зимния сезон скиорите в Банско висят и чакат на километрична опашка часове наред, за да стигнат до пистите.
Над 10 хиляди посрещна зимния курорт за празниците и ваканцията на децата. Градът е лъснат, хотелите отлични, но кабинковият лифт е само един и не може да поеме целия поток от скиори. Хората роптаят, но стоят и чакат. По два до три часа се виси на опашка, за да се стигне до заветната кабинка.
Тази зима се получи така, че опашки се заформиха преди Новата година и на лифта за обратно връщане, защото не работеше ски пътя.
Преди Нова година опашките се виеха на четири реда с километри. Сега потокът от скиори малко е намалял, но пак се чака по 2 часа.
"Срамно е, в 21 век живеем и да няма втора кабинка. Всички западни курорти имат по няколко, а тук една проста въжена линия не може да се направи", коментират скиорите на опашката.
"Зелените да си гледат работата, хората са по-важни, искаме да караме ски, а не да рушим планината, ние с какво ще навредим", питаха изнервени мъже.
50% по-малко жертви на авиокатастрофи. Броят на загиналите в катастрофи с големи пътнически самолети през изминалата година е намалял с повече от 50% спрямо 2018 г„ съобщи Би Би Си, позовавайки се на холандската консултантска фирма по авиация „То70".
През 2019 г. са регистрирани 257 смъртни случая в такива инциденти, докато година по-рано те са били 534.
Над половината от жертвите през м. г. са в трагичната катастрофа с „Боинг 737 МАХ" в Етиопия през март, в която загинаха 157 души. Това бе втората смъртоносна катастрофа с този тип самолети (след тази от октомври 2018 г. в Индонезия, която взе 189 жертви), което доведе до решението на американския авиогигант да приземи модела „Боинг 737 МАХ".
През 2019 г. са станали 86 инцидента с големи пътнически самолети, от които осем са били смъртоносни. Година по-рано е имало 160 инцидента, сред които 13 смъртоносни. Най-безопасна е била 2017 г., в която няма нито един инцидент с жертви с голям пътнически самолет.
От катастрофите през 2019 г. тези с фатален край за хора възлизат на 0,18 от един милион полета, или един фатален инцидент на всеки 5,58 милиона полета.
Отчитани са смъртните случаи на пътници, екипаж и загинали на земята. Данните на „То70" не включват инциденти с военни самолети, тренировъчни и частни полети, карго операции и хеликоптери.
Проверяват ВЕЦ на Златеви край Ботевград. Бойко Борисов е разпоредил на земеделския министър Десислава Танева да провери дали ВЕЦ "Бебреш" - собственост на семейството на Валентин Златев, работи извън обхвата на разрешителното си от "Басейнова дирекция". Това обяви самият премиер на срещата си с кмета на Ботевград Иван Гавалюгов, който преди дни алармира за водна криза до 6 седмици заради нерегламентирано източване на язовира от частната ВЕЦ на Златеви.
Борисов нареди още "Напоителни системи" да наблюдава нивото на язовира, а на МРРБ - да съдейства на местната управа на Ботевград за ВиК мрежата, след като кметът се оплака, че е амортизирана. Няма непосредствена опасност от режим в Ботевград, водоподаването е осигурено поне за 4 месеца, твърди премиерът.
Разпоредил съм наблюдението на яз. "Бебреш" да продължи ежедневно, за да се гарантира вода за жителите на района, е заявил Борисов на срещата с Гавалюгов, цитиран от пресслужбата на Министерския съвет. Градоначалникът запозна премиера с проблемите и реалната ситуация с водата в района, която идва основно от яз. "Бебреш", за който отговаря държавното дружество "Напоителни системи". Борисов бил наредил на Танева ВЕЦ "Бебреш" да бъде проверена, а на регионалния министър Петя Аврамова - да съдейства на местната управа на Ботевград за ВиК мрежата.
Припомняме, че бившият шеф на "Лукойл" Валентин Златев някога беше близък приятел на Борисов. Преди дни Гавалюгов разкри, че въпросната малка ВЕЦ, която черпи повече от разрешените количества вода от питейния водоем на Ботевград, е регистрирана на фирма на Васил Златев, бивш кмет на Правец и баща на дългогодишния бивш директор на "ЛУКойл България".
EUR | 1.955830 |
USD | 1.881510 |
GBP | 2.361970 |
CHF | 2.090010 |