Снимка: Болерон
Още една компания предложи част от своя бизнес публично днес на пода на Българска Фондова Борса - "Болерон". Първичното публично предлагане на пазара BEAM се проведе днес.
Към 14:20 се изтъргува обем от малко над 3,17 милиона лева на средна цена от 3.32 лева за брой.
Предложените акции бяха 1 179 323 при минимална цена от 3.32 лв. за акция и максимална цена от 9.95 лв. за акция. Минимумът за успех на емисията бе записването на поне 884 493 акции.
Миналата седмица компанията направи амбициозна заявка, като сподели намеренията си да се разраства в съседни пазари, а именно Гърция и Румъния.
За 2023 г. дружеството реализира премиен приход 3.4 млн. лева и 458 хил. лв. комисиони, което са 62% повишение спрямо година по-рано, когато постъпленията са били в размер на 282 хил. лв. Разходите на дружеството растат като загубата през 2023 г. е 1.1 млн. лева в следствие на разрастване на екипа и инвестиция в изграждане на дигитална инфраструктура за стратегически партньорства.
Мениджмънтът на компанията очаква излизане на печалба през 2027 г. Сред най-силните страни на компанията е фактът, че 95% от клиентите на „Болерон“ подновяват застраховките си след изтичане. Чуйте повече за плановете за развитие на Болерон от нейния изпълнителен директор Александър Цветков:
Както сподели Ал. Цветков „За нас IPO-то е от стратегическа полза. Имахме различни начини, за да наберем капитал, за да разраснем бизнеса си в чужбина. Защото осъзнахме, че софтуерната компания, която направихме, може да бъде ползвана от милиони клиенти извън България. Това дава възможност бизнесът ни да расте многократно – експоненциално. Това е една от стратегическите форми на софтуера. Лесно може да се пусне софтуера на други места в цял свят.“ Също така той коментира какви са възможностите напред „Бизнесът в България се развива добре. През 2023 година има 130% ръст при приходите от продажби на застраховки, което е много добре, предвид на минималните разходи за реклама. Тази година планираме да направим над 100% ръст и догодина още 100% ръст. Но това е ръста на директния ни бизнес. За нас потенциал за многократен ръст ни дава излизането на международни пазари, които имат над 30 милиона клиенти с компании, които имат достъп до тези клиенти и ние не трябва да налагаме нашия бранд, за да достигнем до тези клиенти.“
Още по темата:
Ал. Цветков: Най-добрият момент за влизане в един бизнес е на IPO-то