Снимка: Istock
В инвестиционния радар на инвеститорите на родния капиталов пазар често са компании, които показват здравословен темп на растеж и добра политика на управление. Именно такава компания е Спиди АД, която за по-малко от месец в периода 25 Март- 15 Април успя да реализира над 20% ръст на цената на акция, при нива от 132 лева до малко над 160 лева за брой.
Екипът на Infostock.bg се свърза със Спиди, за да получим отговор на няколко въпроса които интересуват инвеститорите, а ето и отговорите които получихме от Красимир Тахчиев, ДВИ на компанията:
След динамичния темп на растеж през 2023г., какво очаквате през тази година?
Спиди АД запазва темповете на развитие. Пазарът на куриерски услуги в региона се запазва динамичен и продължава да отчита растеж. През последните две години се нормализираха темповете, но продължават да са високи. Тук отчитаме и предимството от диверсифицирането на пазарите, на които оперираме, основно България, Румъния и Гърция. Макар и близки, всеки пазар има специфики и особености в развитието, което ни позволява дори и да има забавяне на някой пазар, това да се компенсира от по-добро представяне на друг.
Как се отразява навлизането на нови компании на пазара и как мислите да запазите конкурентното си предимство на пазара?
Пазарът на куриерски услуги винаги е бил много конкурентен и Спиди АД винаги е оперирало в такава среда. До момента резултатите показват, че успяваме успешно да се адаптираме към желанията на клиентите. През последните две години в България навлязоха нови компании, които таргетират някои сегменти. Това, разбира се, има отражение и върху нашата дейност, но това е обичайно и здравословно за бизнеса. Стремежът на Спиди АД е да привлича и задържа клиентите с качествена услуга и въвеждането на нови функционалности, които предоставят максимално удобство на клиентите при изпращане и получаване на пратки. Също така непрекъснато инвестираме в повишаване на ефективността, което ни позволява поддържаме атрактивни цени без да навлизаме в нездравословна ценова конкуренция, която би се отразила негативно върху дългосрочния ни потенциал за развитие. Смятаме, че се справяме успешно, доколкото и в България и в Румъния успяваме да увеличаваме пазарния си дял.
С голям принос за ръста през 2023. е възстановяването на Румънския пазар. Имате ли планове за засилване на присъствието на вече наложени и активни пазари или опит за пробив на нови такива?
Фокусът ни е върху пазарите, в които и сега оперираме – България, Румъния и Гърция. Добавяме нови услуги, свързани с доставките в останалите европейски страни, които да разширят кръга ни от потенциални клиенти. Не предвиждаме навлизането на нови пазари към момента. Приносът на румънския пазар е положителен, доколкото отчетохме възстановяване на ръстовете през изминалата година след неблагоприятната среда през 2022 г., когато почти всички пазари в Европа отчетоха значителни спадове. Най-голям принос към ръста през 2023 г. са доставките от/до Гърция.
Какви са плановете на компанията по отношение на дивидентната политика?
Няма промяна в дивидентната политика на компанията. В устава е заложено да се разпределя не по-малко от 50% от реализираната печалба. Конкретният размер е съобразен с необходимите инвестиции за финансиране на развитието. През последните години Спиди АД разпредели значително по-висок дял от минималния заложен в устава.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.