Успешната пазарна експанзия на „КОРАДО-България" АД върви ръка за ръка с традиционно стабилните в своя растеж резултати от икономическата дейност на дружеството. Красноречиви в това отношение са данните за изминалите 9 месеца на тази година. При техния анализ трябва да се има предвид, че се запазиха неблагоприятните условия в икономическата среда от гледна точка на цената на стоманата.
Антидъмпинговите мерки на Европейската комисия, обявени официално през август т.г., влязоха в сила със задна дата и цената на стоманата се повиши с около 40%. За да избегне значително повишаване на цените на крайния продукт, КОРАДО Груп заложи на нарастване на продажбите и развитие на клиентската си база. И в двете направления дружеството постигна успех като разшири пазарното си присъствие и повиши производството и продажбите си.
За деветте месеца на тази година печалбата нарасна на годишна база с 60% - от 1 866 хиляди на 2 947 хиляди лева. За същия период ръстът при продажбите е с 15% на годишна база - от 20 387 хиляди лева на 23 472 хиляди лева. Продадени бяха 340 хиляди броя радиатори, което представлява увеличение от 16%.
Изминалият месец септември зае трето място от гледна точка на финансовите резултати в 20-годишната история на предприятието.
Отличните резултати на дружеството се дължат както на високия професионализъм на мениджмънта на компанията, така и на успешно реализираната инвестиционна програма в размер на 25 милиона лева.
В сесията на БФБ-София от 28 октомври 2016 година към 11:21 ч. бяха прехвърлени 940 акции на Корадо-България АД на обща стойност 4 871 лева, при последна цена от 5.20 лева за акция. От началото на годината акциите на компанията са се повишили с 44.48% при пазарна капитализация от 45 651 195 лева.
Динамика на цената на акциите на Корадо-България АД от началото на 2016 година
Източник: infostock.bg. С червената линия е динамиката на SOFIX.