Снимка: Личен архив
"КОРАДО-България" АД завърши 2018 г. с 10% ръст на печалбата след данъчно облагане. От 4,778 млн. лева през 2017 г. тя е нараснала на 5,258 млн. лева през 2018 година. За повече подробности потърсихме Войтех Чамек*, главен изпълнителен директор на Корадо Груп.
По какъв начин смятате да увеличите пазарния си дял на територията на Република България и кои са основните Ви цели, които желаете да постигнете през 2019 година?
Ние сме изложени на много сериозната конкуренция на производителите от Турция, но въпреки това повишихме интереса към нашите луксозни и дизайнерски линии. Предлагаме на нашите пазари нови решения и енергийно ефективни продукти, търсенето на които е голямо. Основната ни цел е да запазим пазарния си дял в сегмента на панелните радиатори, които са нашето основно производство. Интересът към тръбните ни радиатори расте поради високото им качество и изключително разнообразните възможности за техния дизайн. Ние инвестираме много във връзките си с клиентите, в обучението, образованието и тясното партньорство с университети и професионални организации.
В България се наблюдава увеличение на инфлацията през 2018 г. спрямо 2017 г. Това ще доведе ли до увеличение на цената и при произвежданите продукти от КОРАДО-България АД?
Леко покачване на цените за 2019 година вече бе договорено на повечето пазари, на които КОРАДО-България извършва директни продажби към своите клиенти.
Изминалата 2018-та година, бе определена от главния изпълнителен директор на компанията като година на консолидацията, като направихте някои ключови придобивания. И въпреки това отчетохте рекордни в историята си приходи от продажби и печалба. Как очаквате новопридобитите компании да се отразят на бизнеса Ви и какви са надеждите Ви за настоящата 2019-та година?
Придобиването на ThermWet беше направено, за да разширим своя продуктов портфейл. Все пак компанията е повече старт-ъп, отколкото вече развита. Ще са нужни една - две години, за да се види реалният ефект за нашата група.
Как вървят планираните от компанията инвестиции и докъде стигнахте с изграждането на планирания бояджийски цех?
По-нататъшните инвестиции на групата, свързани с КОРАДО-България, ще бъдат фокусирани основно върху бъдещи придобивки. Инвестицията в бояджийския цех е стратегическа, но изискваща значителен капитал. Докато подготвяме инвестицията, трябва да се убедим, че парите ще бъдат похарчени добре и навременно.
Корадо България е едно от малкото дружества, което ще разпределя дивидент два пъти в годината. Кое провокира това решение през октомври миналата година?
Много често на развитите капиталови пазари компаниите изплащат дивиденти най-малко два пъти годишно. Това е по-малко натоварващо от гледна точка на финансовия поток и по-благоприятно за акционерите. Всъщност, ако законът позволява изплащане на тримесечие, както е на много капиталови пазари, ние бихме избрали тримесечното плащане.
Вече станахме свидетели на изтегляне на няколко големи чуждестранни компании от страната ни заради липса на трудови ресурси. Как се справяте с този проблем? Какви са другите основни заплахи пред бизнеса Ви в България?
Нямаме намерение да се изтегляме от България при каквито и да било обстоятелства. Напротив, ние вярваме, че има още повече възможности. Балансът между достойните заплати и отношение към наемните работници e здрава основа за тяхното запазване.
*Войтех Чамек е главен изпълнителен директор на Корадо Груп
Въпросите зададе Здравко Василев, репортер в infostock.bg