Снимка: iStock
Софарма Трейдинг АД обединява операциите си в Сърбия под корпоративния си бранд и прави ключова стъпка в дигитализацията на своя бизнес в страната.
Компанията е първата в Сърбия, която стартира собствен дигитален канал за обслужване на клиенти на аптечен пазар. Софарма Трейдинг АД, най-голямата компания по приходи в сектора на грижата за здравето в България, прави следваща стъпка в развитието си на стратегически инвеститор в Източна Европа и Балканите.
През март, компанията започва обединяването на своите операции в Сърбия под корпоративния си бранд като фундамент за последващото развитие в региона. Промяната цели и постигане на още по-ефективно управление на ключовите клиенти и предлаганите към тях услуги, чрез обединяване на ексклузивното портфолио на Софарма Трейдинг с услугите на аптечен пазар.
Промяната на брандовете ще премине в няколко етапа, в които придобитият от българския инвеститор сръбски търговец на едро с лекарствени продукти Lekovit d.o.o ще приеме името на компанията-майка и ще се преобразува в Sopharma Trading d.o.o.
Като ключова стъпка за развитието си в Сърбия и региона, Софарма Трейдинг внедрява и цялостна ERP система за управление на бизнес процесите на компанията в страната. Тя е разработена съвместно с глобалния лидер SAP, чиито бизнес решения са се доказали като златен стандарт в сектора на грижата за здравето на световно ниво.
Преди 2 години Софарма Трейдинг внедри системата SAP за нуждите на своите бизнес операции в България, а сега разширява платформата към сръбското дружество. Новата ERP система е фундамент за ефективното управление на операциите на компанията и дава възможност за налагането на редица иновации на сръбския пазар, осигурявайки ползи за клиентите още от първия ден на своя старт – 1 април.
Сред дигиталните иновации е създаването на B2B сайт, базиран на платформата Hybris, чрез който компанията ще предложи най-модерните дигитални услуги на своите клиенти на аптечния пазар в страната. Така, Софарма Трейдинг става първата компания от сектора на грижата за здравето в Сърбия, която прави значителна инвестиция в дигиталното обслужване.
Новата онлайн платформа осигурява на клиентите възможност за лесно създаване и подаване на заявки, разширена продуктова информация, проследяване на доставки, фактури и други функционалности, всички в реално време.
Димитър Димитров, Изпълнителен директор на Група Софарма Трейдинг коментира: „Решението да се позиционираме с името си в Сърбия идва като гаранция за поетите ангажименти. Защото Софарма Трейдинг е компания с висок имидж, прозрачен инвеститор, отговорен партньор и иноватор. Ние ще водим дигитализацията на сектора на грижата за здравето в Сърбия и въвеждането на иновативна платформа от мащаба на Hybris е само първата стъпка в тази посока.“
Софарма Трейдинг Софарма Трейдинг АД, част от групата Софарма, е водеща търговска компания в сектора на грижа за здравето. В периода 2009-2017 г. Софарма Трейдинг АД е класирана на I-во място по приходи в сектор „Фармация” на класацията "Капитал Топ 100”.
Софарма Трейдинг е създадена през 2006 г. чрез интеграция на пет дистрибуторски фирми и отбелязва постоянно нарастване на приходите и печалбата като през всички 11 години приходите са нараснали 5 пъти, а печалбата 24 пъти. Софарма Трейдинг осигурява 100% териториално покритие в България и Сърбия чрез 5 регионални дистрибуционни центъра.. Без аналог на Балканския полуостров са внедрените в центровете на компанията в София и Варна, автоматизирани системи за складово управление и дистрибуция на лекарства - KNAPP.
Софарма Трейдинг е първата българска компания сертифицирана по ISO 9001:2008 за „Добра дистрибуторска практика”. Портфолиото на компанията включва над 15 000 продукта – лекарства, медицински консумативи, медицинска апаратура и оборудване, хранителни добавки, козметика.
Софарма Трейдинг е довереният партньор в предоставянето на цялостни решения във фармацевтичния сектор на над 3000 клиента и над 400 партньора - български и международни компании. През 2015 година, Софарма Трейдинг стартира регионалната си експанзия извън България, навлизайки на сръбския пазар.
През същата година компанията открива и първите, собствени ритейл обекти на аптечен пазар под марката SOpharmacy Към 2018 г. компанията има водещи позиции на българския пазар и в двата сегмента – търговия на едро и ритейл. Lekovit Lekovit doo е създадена през 1992 г. заедно с фармацевтичната верига Flos. Спазвайки изискванията на пазара от ритейл активностите се отделя и създава нова дивизията за продажба на едро и през 2016 г. компанията вече наброява 150 служители и отчита приход от близо 50 млн. евро.
Компанията е най-бързо развиващия се търговец на едро с лекарства през последните 3 години в Сърбия, като отчита 18% ръст за 2014 г. спряло 2013 г., 40% ръст за 2015 г. отново на годишна база и 33% - за 2016 г спрямо 2015 г. Дейностите на компанията се фокусират върху фармацевтичния пазар, за който Lekovit е предпочитан доставчик. За да отговори на нарастващите нужди на бизнеса Lekovit инвестира в увеличение на складовия си капацитет, като изгражда база на площ 1400 кв. м. В стратегията за бъдещото развитие на компанията е включването й и като партньор на сръбския болничен пазар.