Най-много са клиентите - 44%, които взимат бърз кредит за ремонт или обзавеждане на дома, показват резултатите от проучването на Профи Кредит България за удовлетвореността сред клиентите, сключили договор с компанията през март 2014 г. Една трета от клиентите на компанията (34%) са поискали заем за финансиране на свои лични нужди. Другите най-чести причини за бърз кредит са плащане на сметки (5%), рефинансиране на други задължения (4%), медицински услуги (3%) и образование (3%).
Според изследването 66% от клиентите предпочитат да внасят месечните си погасителни вноски по банков път, докато за 25% от тях е по-удобно да извършат плащането в някои от офисите на компанията. Останалите 9% предпочитат интернет, компании за плащане на едно гише и др.
„Българинът традиционно цени и пази дома си, който обикновено е най-важната му и скъпа материална придобивка. Нова кухня или баня, смяна на дограмата, цялостно освежаване на интериора - това са основните причини за теглене на кредити през пролетта и лятото. Още от март исканията за такива кредити са средно с 15-20% повече отколкото през предходните два месеца. За сметка на това заемите, отпуснати за лични нужди и медицински услуги са по-малко спрямо януари и февруари," каза Здравко Райчев, изпълнителен директор на компанията.
Проучването показва също, че над 97% от клиентите, сключили договор с Профи Кредит България през март тази година, са доволни от продуктовата оферта, времето за получаване на парите и възможните начини на плащане. Всички анкетирани потребители заявяват, че са получили пълна и точна информация относно условията и цената на кредита от страна на кредитните експерти на компанията, а едва 3% от тях са на мнение, че предложената им оферта не е била най-подходящата за техния случай. Голямото мнозинство от клиентите на компанията (85%) заявяват, че биха препоръчали услугите й на свои приятели и познати.
Сред най-често срещаните препоръки от страна на клиентите е по-бързото обработване на исканията за заем и изпращане на договорите. Компанията прави всичко по силите си да ускори този процес, но понякога е нужно да прави по-задълбочени проучвания на потенциалните клиенти, за да се стигне до вземане на решение за отпускане или отказ на кредит.
„Резултатите от изследването показват, че качеството на обслужването и разнообразието на продуктите, които предлагаме, се оценяват високо и почти всички анкетирани са доволни. В същото време ние не преставаме да се стремим да надграждаме върху вече постигнатото и да подобряваме бизнес процесите в компанията," допълни г-н Райчев.
Проучването на Профи Кредит България е осъществено през юли 2014 г. чрез телефонно интервю сред 155 клиенти на компанията от цялата страна, сключили договор с компанията през март 2014 г. Целта на изследването е да оцени степента на удовлетвореност на потребителите от услугите на Профи Кредит, както и техните нагласи, очаквания и препоръки.