Снимка: iStock
Бизнесът трябва да обучава персонала си, така че всеки да има възможност за просперитет, според Джонас Прайзинг, главен изпълнителен директор на ManpowerGroup.
Пандемията е ускорила необходимостта от обучение, според Раджиб Дей, основател и главен изпълнителен директор на платформата за обучение Learnerbly. Дей се застъпва за развитието на персонала от самото начало, където служителите могат да избират как и какво да научат.
Повишаването на квалификацията на работната сила в използването на технологии ще бъде от решаващо значение за икономическия успех след пандемията, според главния изпълнителен директор на една от най-големите кадрови фирми в света.
„Необходимостта и възможността след пандемията наистина да преквалифицират и повишат квалификацията на работната сила във всички страни, във всички организации ще бъдат изключително важни, тъй като пазарите на труда са раздвоени между хората, които имат и които им липсват, по отношение на способността им да се възползват от технологиите, вместо да бъдат обект на промените в технологиите", казае Прайзинг пред CNBC.
Експертът добави, че университетите, училищата и правителствата ще трябва да подкрепят бизнеса в обучението на хората, за да се избегне увеличаващата се разлика в богатството. „Това ще бъде едно от определящите предизвикателства на нашето време, за да гарантираме, че ще преодолеем тази празнина, за да можем да гарантираме, че всеки може да участва в създаването на богатство и просперитет, като участва в работната сила“, каза Прайзинг.
Това, че хората работят от вкъщи, означава засилено разчитане на технологиите, както и ускоряване на неща като домашно обучение, заяви още специалистът. „Доказахме, че можем да управляваме бизнеса си по различен начин, можем да образоваме децата си по различни начини и сега наистина можем да мислим за масово обучение и преквалификация в рамките на организациите“, каза той.
Това мнение, до голяма степен се споделя и от Раджиб Дей, основател и главен изпълнителен директор на платформата за обучение Learnerbly. „Знаем, че има нужда от непрекъснато повишаване на квалификацията и преквалификация на хора, в продължение на няколко години... това се ускори поради пандемията и уволнението на хората“, каза той по CNBC по телефона.
„В миналото това се наричаше „бъдещето на работния процес“, сега е просто „работа“, нали. Всичко се трансформира за една нощ“, добави той.
Всъщност 53% от ръководителите, анкетирани от консултантската компания Deloitte, казват, че „между половината и цялата им работна сила ще трябва да промени своите умения“ през следващите три години. Проучването анкетира близо 9 000 мениджъри от бизнеса и човешките ресурси в повече от 100 държави онлайн през ноември 2019 г.
И вместо развитието на персонала да се управлява от старши екипи, подходът отдолу нагоре може да бъде по-ефективен, заяви Дей. „Нашата философия беше да даде на служителите свободата да изследват, да им даде възможност да бъдат любопитни и да създадат култура на обучение... най-успешните компании са тези, които имат тази култура на обучение, вградена, защото светът е толкова несигурен и нестабилен“, каза той.
Докато работодателите се стремят да съчетаят работата от вкъщи с това, служителите да пътуват до техните организации, Дей каза, че популярните учебни предмети включват управление на екипи от разстояние. „Има повишена нужда от аспекта на съпричастността на това да бъдеш мениджър и така наречените „меки умения“ (като например) активното слушане е по-важно, когато работиш от вкъщи и имаш всякакви видове разсейване във фонов режим" - каза Дей.
Служителите също искат да научат за това как да изграждат нови връзки, когато вече не се налага да пътуват, добави Дей. „Сега имате повече свобода, повече гъвкавост, има много повече доверие (от работодателите)... няма физически човек, който да вижда какво правите по всяко време.“
За Джонатан Пиърс, лидер на стратегията за работната сила в Deloitte, предстоящите предизвикателства няма да бъдат само цифрови. Той заяви пред CNBC по имейл: „Ние също трябва да мислим отвъд цифровите умения, как да се интегрират с физическото и емоционалното благосъстояние на служителите. Виртуалните служители си проправят път през слоеве от нови предизвикателства, от създаването на човешка връзка до управлението на семейството и работните приоритети, до навигирането в неяснотата на виртуалната работа, изолацията и благосъстояние."
Още по темата:
Трябва ли студентите да се обучават дистанционно през есента?