Снимка: iStock
След 11 септември Бен Веруис работи за ВМС на САЩ относно вътрешния антитероризъм. Дори не подозира, че близо две десетилетия по-късно военният му опит ще му проправи път към предприемачески успех в управлението на собствена консултантска фирма. Ето какво научихме от Investor'sBusinessDaily.
Когато Веруис напуска флота, той започва да се учи как да стане финансов съветник. Започва да работи самостоятелно в края на 2014 г., след като прекарва шест години в голяма компания за управление на активи. Той казва, че му е омръзнало да работи на „фиксирани часове с фиксирано заплащане".
„Съсредоточете се само върху неща, които можете да контролирате, казва той. Не можете да контролирате колко активи ще управлявате, така че не си поставяйте цели, базирани на приходи. В моя случай се съсредоточих върху неща като колко нови контакти мога да направя и колко връзки кога да осъществя. "
По-малко от нула
"Когато стартирате своя собствена фирма, всъщност не започвате от нула", обяснява той. „Започвате от под нулата", защото разходите се увеличават от първия ден, от създаването на фирмата до закупуването на софтуер за финансово планиране и други технологични инструменти.
Прилагане на уроци
Повечето предприемачи стартират самостоятелно. Те имат твърда решимост да преодолеят препятствията. Търсят силата да продължат напред. Но те също търсят ментори и се обучават непрекъснато.
В началото Веруис прочита три книги, което му помага да овладее предприемаческия начин на мислене: „Единственото нещо" на Гари Келер, „Тяга" на Джино Уикман и „Е-митът" на Майкъл Гербер. Най-важното, което научава от тези книги, е как да управлява ефективно времето си. Това включва разграничаване между дейности, които се считат за работа с висока стойност (търсене на услуги, обслужване на клиенти) спрямо работа с ниска стойност (извършване на пазарни проучвания, следене на финансови новини).
Партньорската мрежа също помага. Онлайн чат стаи и групи за подкрепа позволяват на съветниците да получат представа от опитни предприемачи. Мнозина размишляват върху наученото от това да станат финансов съветник и да създадат своя фирма.
За Майк Силайн събирането на съвети от професионални познати - други съветници, които бяха стартирали бизнес - му даде начало да знае какво да очаква.
Връзка с лобисти
"Един съветник ми каза, че рекламата е скъпа, така че трябва да се свържете с лобисти, за да получите препоръки от тях", казва Силан, съветник в Ървайн, Калифорния.
Друг важен съвет как да стане финансов съветник дойде от друг опитен съветник: Отделяйте по час на ден за разговори с клиенти, потенциални за развитието на бизнеса потребители и други.
Как да станете финансов съветник: Определете правилната такса
С всяка изминала година съветниците, които сами градят пътя си, използват повече инструменти, за да оптимизират стартиращата си работа. Възползват се от ресурси, които спестяват време и опростяват процесите им.
С увеличаване на масива от софтуери, които управляват всичко - от обработката на документи до отчитането на резултатите до планирането на срещи, съветниците могат да работят по-ефективно, без да разделят бюджета си. Изборът на CRM платформа е особено важен, тъй като по-нискотарифните продукти, базирани на облаци, попаднаха на пазара, които проследяват комуникацията на съветника с потенциалните клиенти и подтиква последващи контакти.
Когато Даниел Йергер, сертифициран финансов съветник в Лонгмонт, Колорадо, стартира фирмата си през 2019 г., той използва онлайн директории за изграждане на видимост като инструмента за търсене „Намерете съветник" на Националната асоциация на личните финансови съветници и базата данни на мрежата само за таксите.
Действия, които водят до добри резултати
Привличането на клиенти е важно. Друго предизвикателство е установяване на жизнеспособна структура на цените, след като тези клиенти станат част от системата.
Зареждането на процент от активите в управлението работи добре, ако привлечете клиенти с висока нетна стойност. Това също работи, ако прехвърлите съществуваща клиентела от предишния си работодател.
"Отне ми два месеца, за да разбера каква ще е цената ми", казва Майкъл Бронсън, съветник в Саут Кингстън, RI "В началото аз силно подценявах себе си. Моите клиенти имаха по-малко активи", но все пак изискваха много внимание, създаване на несъстоятелен финансов модел за бизнеса.
В крайна сметка Бронсън създаде тристепенна структура на ценообразуване въз основа на нуждите на клиентите. Той също започна да използва AdvicePay. Това е автоматизирана платформа за таксуване, която според него създава последователност и прозрачност в хонорарите му.
Още по темата:
Служителите в тези три страни са най-оптимистични за кариерата си
10-те най-опасни за живота професии в САЩ