Снимка: iStock
Пандемията заличи много работни места. И докато икономистите все още спорят затова колко бързо и кога ще се възстанови пазарът на труда, добре е да сте подготвени за този момент.
Новото „Ръководство за наемане“ на LinkedIn, конкретизира шест качества, които задължително трябва да притежавате, за да имате успех при наемането в новата реалност.
Професионалистите с интензивни умения ще представляват две трети от всички работни места, които ще бъдат заемани до 2030 г., сочи неотдавнашен доклад на Deloitte Access Economics.
Випуск 2020 г., един от най-големите завършващи випуски в историята на САЩ, е изправен пред далеч по-трудния пазар на труда, отколкото очакваха всички, преди появата на пандемията и въздействията й върху водещата световна икономика.
Въпреки това има някои добри новини за стартиращите кариера: 1,5 милиона работни места чакат в САЩ да бъдат заети в момента, според данните на LinkedIn, които показват картината в реално време на глобалния пазар на труда, базирана на мнението на милиони членове, фирми и училища.
Нещо повече, съществуват определени умения при търсенето във всички индустрии, които могат да помогнат на завършилите току що да се откроят от тълпата, да започнат кариерата си превъзходно, докато икономиката се възстановява.
По време на Голямата рецесия, например, голяма подгрупа от випуск 2009 г. избра да се откаже от незабавно търсене на работа, за да получи допълнително образование и повишаване на квалификацията, създавайки по-добри позиции за момента, когато икономиката се възстанови през следващата година.
Същото може да е вярно и за днешните завършващи. Според „Ръководството за наемане на работа“ на LinkedIn, публикувано във вторник, ето шест от най-търсените умения във всяка индустрия - тези, които са сочени най-много в обявите за работа.
1. Обслужване на клиенти
Тъй като Covid-19 продължава да оказва влияние върху начина, по който компаниите развиват дейност, силните умения за обслужване на клиенти остават жизненоважни. Служителите, които знаят как да гарантират, че клиентите се чувстват ценени, особено, тъй като много услуги се извършват онлайн, без елемент лице в лице, са с голямо търсене. "Всъщност ние открихме, че ролята на специалист по обслужване на клиенти е една от нашите най-добри работни места в момента", коментира Емили Поаг от LinkedIn.
Тези, които знаят как да иновират и насърчават лоялността на клиентите, са още по-търсени. Независимо дали планирате да влезете в това пространство или не, нищо не ви пречи да прочетете и да се опитате да научите основите, по-фини техники и силата за създаване на стойност за клиента.
2. Лидерство
Лидерството не е само умение за мениджърите. Това е знак за самоосъзнаване и автентичност и може да изведе кариерата ви до нови висоти.
Възможностите да водите се представят всеки ден и това никога не е било по-ценно, тъй като служителите губят личното менторство, на което може би са свикнали, а работниците трябва да вземат трудни решения, когато са изправени пред ситуации, които могат да застрашат здравето и безопасността на техните колеги и клиенти.
Способността да проектираме яснота, достоверност и увереност в себе си - характеристиките на добре развитото изпълнително присъствие - на фона на стресови и несигурни обстоятелства бързо се превръща в ценни качества в нашия нов свят на работа.
3. Общуване
Комуникационните умения са още по-важни, тъй като Covid-19 доведе до драматично увеличение на служителите, работещи отдалечено, промяна, която вероятно ще продължи и след изчезването на пандемията.
Ефективните комуникационни основи винаги ще бъдат предимство на работното място, без значение от вашата функция или отрасъл. Започнете с научаването как по-добре да се насочите към работодателите, като ви помогне да се откроите от тълпата в момент, когато толкова много хора ще кандидатстват за същите работни места.
Също така, представянето на вашите езикови умения ще ви помогнат да общувате по-ефективно и да сте съпричастни с вашите колеги и мениджъри в ново цифрово работно пространство.
4. Решаване на проблеми
Още преди пандемията темпът на промяна и обемът, с който служителите се сблъскват всеки ден, затруднява вземането на правилни решения.
Резултатът: Хората до голяма степен разчитат на пристрастия и неинформирани решения на база на усещания, които замъгляват преценката им и ги насочва към грешни изводи. Светът сега е по-объркващ и завладяващ от всякога, а добре развитите умения за решаване на проблеми - като критично мислене и рационален анализ - ще бъдат жизненоважни при навигирането на нуждите на работното място след Covid.
Успешните служители и ръководители знаят как да стимулират любопитството в себе си и своите колеги и как и кога да задават правилните въпроси в този все по-сложен свят.
5. Операции и управление на проекти
Операциите и управлението на проекти формират основата на всеки успешен бизнес, но малцина напълно разбират как да приложат основите на оперативните постижения на работното си място.
Тъй като компаниите се борят със сложностите, породени от Covid-19 - от членовете на екипа, работещи отдалечено, до недостига на персонал - овладяването на важни оперативни и управленски концепции като ще бъдат ключови.
6. Маркетинг
Как е възможно някои марки да издържат на теста на времето, непрекъснато колебаещи се пазарни и потребителски изисквания?
Covid-19 започна да разкрива кои от днешните марки имат тази постоянна сила и кои не, кои марки са толкова добре дефинирани и изпълнени, че могат да надживеят дори пандемия, която драстично промени начина, по който клиентите гледат и взаимодействат с продуктите и услугите, които те използват.
Маркетингът играе голяма роля в това и компаниите търсят служители, които разбират как могат най-добре да се свържат с потребителите дори в трудни времена.
Прекарването на време за усвояване на тези умения, които ще са необходими за процъфтяване в непрекъснато променящия се свят на работа, ще помогне на начинаещите в кариерата да постигнат напредък, докато икономиката се възстановява. И помислете да го превърнете в навик. Ученето през целия живот може да засили вашата устойчивост в икономически спадове, както и да подобри кариерата ви.
Още по темата: