Снимка: iStock
Когато Джей Уилкинсън, основател и изпълнителен директор на компанията за разработка и поддръжка на уебсайтове, Firespring, е на 15-годишна възраст, той посещава летен семинар за бизнес обучение. Докато е там, научава за Стивън Грелт, предприемач, чиито думи променят живота му завинаги: „Веднъж се раждам и живея на този свят. Следователно всичко, на което съм способен, трябва да направя сега. Именно този цитат го мотивира също да стане предприемач. Ето какво научаваме от Forbes.
От стартирането на Firespring през 1992 г. Уилкинсън е работил с клиенти в 50 щата и 14 държави, като е увеличил персонала си до 180 души, а приходите до 25 милиона долара през 2019 година. Но и този бизнес минава през доста трудности - през 2002 г. Уилкинсън беше уволнен като изпълнителен директор от ръководния съвет на инвеститорите след отказ да освободи служители на фона на икономическия спад, който последва. Но четири месеца по-късно, с помощта на семейството и приятелите, той се връща и в рамките на две години бизнесът отново става печеливш.
„Справихме се с всичко“, казва той.
Докато голяма част от корпоративната Америка е засегната от Covid-19, малките предприятия са сред най-потърпевшите, като 31% спират операциите в резултат на кризата според доклад на Facebook’s State of Small Business. И в света на маркетинга и рекламата, където се очаква глобалните рекламни бюджети да спаднат с 36% през първата половина на годината, а осем от десет маркетолози са забавили кампаниите в резултат на пандемията според доклад на Световната федерация на рекламодателите.
Firespring отбеляза увеличение на търсенето на маркетинговите си програми за бързо активиране, част от които са създаването на цифрови кампании за набиране на средства, виртуални стратегии, които тя разбработва през последните няколко месеца.
„За компаниите, които се занимават с маркетинг и се опитват да продължат дейност и по време на пандемията, ще бъде от огромно значение да разберат колко различни са начините, по които хората се свързват с различните брандове и какво е отношението им към тях“, обяснява Уилкинсън.
Фирмата обслужва основно организации с нестопанска цел, за които Уилкинсън казва, че са уникално позиционирани за ориентиране към променящия се маркетингов пейзаж, тъй като винаги поставят клиентите на първо място. Но пандемията повлиява негативно върху предприятията с нестопанска цел, поставяйки ги във финансово нестабилна ситуация. В опит да помогне на своите клиенти през този кризисен период,Firespring си партнира с GivingTuesday, друго предприятие с нестопанска цел и заедно участват в благотоворителна инициатива. Инициативата, наречена Giving Tuesday Now през май събра 3 милиона долара за нестопански организации.
В Бирмингам, Мичиган, Brogan & Partners, друга маркетингова агенция, подкрепя общността си, като работи с Министерството на здравеопазването в Мичиган, за да създаде рекламни, насърчаващи носенето на маски сега, когато има опасност от разпространението на коронавируса. Благодарение на рекламата и съпътстващия хаштаг - # MiMaskChallenge - Brogan & Partners успя да повлияе на повече от пет милиона души, включително знаменитости като музиканта Кид Рок. „Не целя да печеля пари от кризта Covid-19. Не е това идеята ми, казва Елин Дейвидсън, собственик и изпълнителен директор на Brogan & Partners. Искам да помогна и да бъда част от борбата срещу разпространението на вируса.
В Ан Арбър, Мичиган, Джим Хюм, основател и директор на рекламната агенция Phire Group, също работи с клиенти, чрез които разпространява нужна информация относно коронавируса.
„Всичко, което правим, трябва да бъде насочено към превръщането на компаниите в по-човешки, по-достъпни, по-истински.“
Тази автентичност, според него, е важна във всеки аспект на бизнеса на Phire Group, включително в общуването с клиенти.
Още по темата: