Снимка: iStock
Щатските индекси са при, или много близо до историческите си върхове. Но не се страхувайте да купувате акции – само защото индексите са достигнали до нови рекордни стойности, съветват експертите от Investor Business Daily.
Дори ако сте закупили акции от S&P 500 в деня на последния основен пазарен връх – най-вероятно пак ще сте изкарали пари, защото ще сте купували високо, но ще можете да ги продадете още по-високо, съветват пазарните специалисти.
Това не е теория. Осем акции в момента в S&P 500, включително Netflix (NFLX), платформата за електронни облигации MarketAxess Holding (MKTX) и продавача на дрехи с отстъпки Ross Stores (ROST), са поскъпнали с 1 500%, или повече от последния основен пазарен връх на 9-ти октомври 2017-ма година.
И все пак, купуването високо и продаването още по-високи не е толкова трудно, колкото може би си мислите. Малко след пика през 2007 г. S&P 500 загуби повече от половината от стойността си на фона на финансовата криза и мечия пазар в началото на 2009 г.
Но дори и да сте закупили S&P 500, чрез индексния фонд SPDR S&P 500 ETF Trust (SPY) в деня, когато пазарът е бил на своя връх през 2007 г., сега бихте били с възвръщаемост от над 100%. Това означава, че дори инвеститорите с най-лошо таймиране на пазара са спечелили 19 трилиона долара на хартия, според Wilshire Associates.
Най-лесно да заложите на пазара е като следвате съвета на Уорън Бъфет – “За индивидуалните инвеститори е най-добре да инвестират в нискоразходен индексен фонд, базиран на широк американски индекс”.
Купуването високо и продаването още по-високо също не е късмет. Всъщност от 444 настоящи членове на S&P 500, които са се търгували при върхове на 9-ти октомври 2007-ма година, 364 от тях или 82% са още по-скъпи в момента. И това не малко.
Нещо повече 237 от 444-те компонента на широкия индекс, които са били с рекорди през октомври на 2007-ма година, са поскъпнали над два пъти до момента.
Ако търсите сектор, който изглежда най-добре при пазарните върхове, е трудно да пренебрегнете потребителските дискреционни стоки. Три от осемте най-добри акции от S&P 500 от пика през 2007 г. до момента са в този сектор.
А той е представен от индексния фонд SPDR (XLY). Това включва не само магазини Ross, но и онлайн туристически агент Booking Holdings (BKNG) и Amazon.com (AMZN).
Потребителският дискреционен сектор SPDR нарасна с над 250% от пика през 2007 г. Това го прави най-добрият представител през този период. Не много по-далеч е и секторът на технологиите SPDR (XLK) с повишение от 220%.
Купуването на акциите на Ross в деня, в който пазарът достигна връх дори би ви спасила от последвалата рецесия. Акциите на дисконт веригата нараснаха с 8.2% между пазарния връх през 2007 г. и март 2009 г., когато е дъното на индексите. Ако бяхте купили акции на Ross в деня на пика през 2007 г. и ги бяхте държали досега, щяхте да имате доходност от над 1000%.
Още по темата: