Снимка: Pixabay
По време коронавирусната пандемия хората правиха всичко възможно, за да накарат времето да тече по-бързо, коментира Уил Ашуърт от InvestorPlace. Някои използваха възможността да работят от вкъщи и като време, в което да научат основите на инвестирането.
За тези, които искат да се научат да инвестират, има много брокери предоставящи частична търговия с акции с отстъпка. Един от тях, Robinhood, увеличил няколкократно клиентите си в резултат на подобен изблик на интерес. А за тези, които нямат време за губене – ето 7 компании, в чиито акции начинаещите могат безопасно да инвестират, препоръчани от Ашуърт.
Berkshire Hathaway (BRK.A, BRK.B)
Уорън Бъфет е едно от известните имена в сферата на финансите. Той е легендарният основател на холдингова компания, чийто капитал е в размер на 468 милиарда долара, и на която той все още е начело, въпреки преклонната си възраст – 89 г.
Като цяло 2020 г. не е благосклонна към акциите на Berkshire. Всъщност цената им е паднала с 15% на годишна база. Акциите не показват добри резултати и за изминалото десетилетие, генерирайки на 10-годишна доходност от 9.4% – повече от 5-процентни пункта по-малко, отколкото на американските пазари.
Berkshire може да направи много повече, за да повиши себестойността на акциите си над 200 долара. По последни данни Бъфет е изкупил акции на Berkshire за повече от 5 милиарда долара през второто тримесечие. А и Berkshire притежава 5.8% от капитала на Apple (NASDAQ: AAPL). Всъщност, 43% от 226-милиардния капитал на Berkshire е инвестиран в производителя на iPhone.
Estee Lauder (EL)
В дългосрочен план Estee Lauder е донесла много на акционерите, генерирайки 15-годишна доходност от 17.1% – почти два пъти повече от американските пазари като цяло.
Въпреки общия спад на продажбите от 11% през третото тримесечие, компанията съобщи, че сегментът на търговията на дребно и безмитните пътувания е отбелязал ръст на приходите през изминалото тримесечие. Според изпълнителния директор на Estee Lauder Фабрицио Фреда, продажбите са се увеличили с 30%–40% вместо обичайните 10%. „Има по-малко активни позиции, но възможността за реализация е много по-висока“, обяснява Фреда.
General Mills (GIS)
Производител на повече от 100 хранителни марки, в това число собственик на зърнените закуски Cheerios, сладоледа Haagen-Dazs, йогурта Yoplait, гранулираните барчета Nature Valley и на редица други General Mills развива бизнеса си в производството на храни за домашни любимци, благодарение на придобивката си през април 2018 г. от 8 милиарда долара – Blue Buffalo.
Днес доходите от сегмента за домашни любимци е причина за големия ръст на приходите на компанията. През 2019 г. сегмента за домашни любимци отчете ръст от 18% в приходите си до 1.69 милиарда долара, докато оперативната печалба се е повишила с 46% до 390.7 милиона долара.
iRobot (IRBT)
Компанията е най-известна със своята роботизирана прахосмукачка Roomba. През 2012 г. роботизираните прахосмукачки представляваха само 13% от общия дял на пазар на прахосмукачки. Въпреки това, през 2019 г. този показател е нараснал до 24% – кумулативен годишен темп на растежа от 22%.
В САЩ компанията оценява възможностите си, като способна да разпространи употребата на роботизирани прахосмукачки. Понастоящем 16 милиона домакинства от общо 128 милиона използват този вид прахосмукачки. Така че има огромен потенциал в прахосмукачките роботи.
През април iRobot обяви, че временно спира производството на Terra, робот за косене на трева, заради пандемията. През 2019 г. бета тестовете на компанията са показали добри резултати. Но сега компанията желае да се съсредоточи върху Roomba и Braava, роботизиран моп, който е пуснат на пазара през 2013 г. Така че акциите на IRBT са още един за добри акции за начинаещи.
Netflix (NFLX)
В случая на Netflix това е глобален доставчик на стриймингово видео съдържание. Достатъчно просто е. Когото и да попитате, почти всеки е чувал за Netflix.
Когато става въпрос за паричен поток, акциите на Netflix не са от най-лесните за работене. Това е така, защото Netflix харчи състоянието си за качествено съдържание и цената му се амортизира в продължение на няколко години. Така например, през 2019 г. Netflix похарчи за придобиване на ново съдържание 14.6 милиарда долара, амортизирайки приблизително 9.2 милиарда долара от тях, като съотношението на паричните разходи към амортизацията е 1.6 – най-високото съотношение в цялата ѝ история.
Въпреки новите 26 милиона абонати през първите шест месеца на 2020 г. – два милиона по-малко отколкото за цялата 2019 г. – акциите на компанията паднаха на 17 юли след новината, че е получила само 10.1 милиона нови абонати през месеците от април до юни.
Netflix все още е най-големият и най-добрият доставчик на сриймингово видео съдържание.
Nike (NKE)
Изглежда, че винаги ще има компания, готова да надвие най-голямата марка за спортни обувки и облекла в света, а след това Nike ги изпраща да си събират багажа. Under Armour (NYSE:UA, NYSE:UAA) опитаха. Както и Adidas (OTCMKTS: ADDYY). И сега изглежда, че основател на Lululemon (NASDAQ:LULU) Чип Уилсън може да се опита чрез своите инвестиции в размер на 100 милиона долара в акциите на ANTA Sports (OTCMKTS:ANPDF), китайска компания за спортни облекла.
Въпреки това, всички знаят колко бърза е Nike – и основателят на компанията Фил Найт прави всичко възможно да запази нивото. Понастоящем компанията преминава към нов бизнес модел (DTC), насочен директно към потребителя, за да постигне целта си.
Подобно на останалата част от корпоративна Америка, И Уилсън просто се опитва да премине през кризата на Covid-19 сравнително невредим. На 25 юни той съобщи резултатите от четвъртото тримесечие за 2020 г. и те не бяха обнадеждаващи. В началото приходите на компанията паднаха с 38% до 6.31 милиарда долара. В крайна сметка тя загуби 51 цента – доста под консенсусната оценка за стойността на печалба от 54 цента. Дигиталните продажби скочиха с 79% и сега те съставят 30% от общите му приходи.
Като цяло DTC е бъдещето и от Nike го знаят най-добре. Това я прави много добър вариант за инвестиране на начинаещи.
Electronic Arts (EA)
Акциите на компаниите за видеоигри привлякоха голямо внимание по време на пандемията. Причината е, че както децата, така и родителите им, заключени по цял ден вкъщи, прекарват времето си във видео игри.
Както посочи Canadian Broadcasting Corporation през юни, популярността им скочи до небето:
„Разходите за игри възлязоха на рекордните 10.5 милиарда щатски долара през април 2020 г., според данните на Nielsen Super Data. През същия месец геймърите, както никога досега, са се втурнали да купуват обновленията на Nintendo Switch, Xbox One и PlayStation 4S, отново според данни на NPD Group“.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
3 компании от защитния сектор, в които да инвестирате дори в мирни времена
6 компании, в които да инвестирате след президентските избори в САЩ