Снимка: iStock
Тествате шофирането на нова кола и наистина много ви харесва. Продавачът на автомобили усеща вълнението ви и небрежно пита: „И така, какво мислите?“ Думите „Обичам този автомобил!“ се формират в ума ви, но... това трябва да е последното нещо, което ще кажете.
Ако кажете това или редица други неща, неволно разкривате информация за себе си. Продавачите на автомобили са обучени да ви оценяват бързо, вкуса ви към автомобилите и вашия икономически профил, предупреждават специалистите в бранша. И както се казва, онова, което казвате, може и ще бъде използвано срещу вас, след като стигнете да седнете на масата за сделка.
Експертите съветват бъдещите купувачи на автомобили по всякакъв начин да избягват следните пет неща, ако искат да сключат по-добра сделка.
1. „Обичам тази кола!“
Казвайки това на продавач на автомобили, вие на практика признавате, че „бихте им подали ръка, когато дойде време за приключване на продажбата“, казва Скот Хол, бивш продавач на автомобили и сега изпълнителен вицепрезидент на операциите за Swapalease.
„При всяка договорка е добре да внимавате какво казвате и как го казвате.“, съветва Хол.
Като продавач „винаги търсите ангажимент“, казва Робърт Кроу, който продава Infinitis повече от пет години, преди да стане агент на недвижими имоти. Казвайки, че обичате колата, вие на практика „казвате, че сте ангажирани с покупката“.
Вместо да обещавате своята преданост, играйте го по друг начин. Придайте си нерешителен вид, когато бъдете попитани за вашето мнение. В крайна сметка е по-добре за вас дилърът да мисли, че можете да го вземете или да го оставите. Възможността да се отдалечите от сделка ще ви направи в по-силна позиция при преговорите.
2. „Мога да правя месечно плащане от 350 долара.“
Това е върховият списък на забранените фрази на Хол. Превръщането на клиент в купувач с месечно плащане е любимото оръжие на продавачите на автомобили, казва той.
„Няма дилър, който да не каже „да“ на която и да е цифра, която сте посочили“, казва Хол. Преговорите за месечна вноска, всъщност „изместват фокуса от цената на автомобила.“
Интелигентният финансов мениджър може просто да удължи периода на заема, докато месечната сума на плащането е такава, каквато искате да бъде, казва Хол.
3. „Моят лизинг изтича следващата седмица.“
Издаването, че лизингът на вашия автомобил приключва сигнали за отчаяние и дава причина на продавача да повиши натиска, казва Кроу. „Това е като да кажете: „Имам нужда от нови колела или ще ходя доста скоро“, казва той.
Освен това, добавя Кроу, това разкрива много за вас: Вие предпочитате лизинга (който дилърите харесват) и вероятно имате добър кредитен рейтинг. Той също така отваря вратата за повече проучвателни въпроси, предназначени да съберат още повече информация - която може да осигури ценни боеприпаси на добрия продавач.
4. „Искам да получа 10 000 долара отстъпка
Проблемът с това е, че дилърът може да е готов да направи по-добра оферта. Като говорите първо, вие сте загубили. „Нека човекът, с когото преговаряте, първо да представи цифрите“, казва Хол.
Преди да отидете в дилъра, проучете търговската стойност на вашия автомобил с помощта на онлайн ръководство за ценообразуване като Edmunds, Kelley Blue Book или TrueCar. Това са само приблизителни оценки - цените за търговия на всеки автомобил варират в зависимост от местните вкусове и търсене - но ще имате предвид приемлива цифра.
5. „Търсех навсякъде този цвят.“
"Цветът е изключително важен", казва Кроус. Така че, ако клиент е намерил рядък цвят на вашия паркинг, като продавач знаете, че трябва да го купи от вас - и да плати цената, която кажете.
Вместо това, Кроу препоръчва на купувачите да се опитат да бъдат гъвкави и да отидат до партидата на колата, като имат предвид два варианта на цвят. Още по-добре, прегледайте онлайн магазина на дилъра, за да проверите дали имат кола в желания от вас цвят, преди да стигнете до там. След това, ако сте готови за това, Кроу казва: „нека мислят, че ви продават този автомобил“, като първоначално изглеждате неутрален по отношение на цвета.
Постигането на добра сделка е свързано със събирането на информация и използването й във ваша полза, казва Кроу. Това се нарича от преговарящите експерти като „създаване на лост“, който можете да използвате, за да измъкнете добра сделка от ръцете на продавача. Имайки това предвид, „определено не искате да влизате там и да поставяте всичките си карти на масата“, казва той.
Още по темата:
В очакване на първия продукт на Nikola акциите се сринаха
Пазарът на нови автомобили у нас се срина през първото полугодие