Г-н Юлианов, какво е за вас излизането на борсата и не изчакахте ли прекалено дълго време?
Излизането на борсата е една сбъдната мечта за нас. През 2002 г. си поставихме за цел листването на дружеството на БФБ-София, но поради обективни, а може би и субективни причини се забавихме с шест месеца. Въпреки срива на борсата мениджмънта на компанията реши, че е по-добре да реализираме първичното публично предлагане, защото борсата дава други възможности и поглед върху нашата фирма. За нас това е един вид дисциплина, стягане на редиците и дава повече възможности за финансиране в бъдеще. Истина е че много малко от нашите акции бяха купени от инвеститори на първичното публично предлагане.
Къде ще се инвестират набраните средства от публичното предлагане?
В нашия проспект има инвестиционна програма, която не е коригирана въпреки малкото продадени акции. Ще насочим инвестициите си в нови пазари и ново оборудване за повишаване на производителността. Това е което пише в нашия проспект и това ще преследваме. До края на годината инвестициите ще са насочени към пазарите в Южна Америка, Австралия. Ще се стремим да стабилизираме работата на дъщерните компании в Англия и Франция.
Какво допълнително финансиране ще използвате?
Планираме да използваме банково финансиране около 1 млн. лв.
Каква е прогнозата ви за печалбата на компанията в сравнение с миналата година?
Очакванията са печалбата да бъде по-добра, но смятам че е рано да се говори по този въпрос. Резултатът за първото тримесечие не беше много обнадеждаващ. Спрямо първото тримесечие за 2007 година имаме около 15-20% по-ниски продажби, но резултати за шестмесечието ни дават надежди за по-висока реализиция от 2-3 пункта.
Към какви чужди пазари се стремите в момента?
Целите ни са основно развиване на пазарите в Южна Африка, Австралия, Канада. В последната страна сме се стабилизирали. Наскоро се проведе одит от немска компания и ще стартираме продажби в Германия, но там има много силни производители и респективно силна конкуренция.
Каква е конкуренцията в България?
Има конкуренция в нашия бранш. При производството на пластмасови капачки нашата компания не е лидер на пазара, но при алуминиевите 90% е на Херти. За тази година не планираме да пускаме нови изделия. Инвестираме средства в производителност и се опитваме да намалим разходите за материали.
Имате ли планове за предстоящо увеличение на капитала?
Когато се стабилизира борсата всички се надяваме това да се случи. Искаме в края на тази година да направим вторично публично предлагане на тези 3 млн. акции, които не бяха продадени на първичното.
Как се отразява на бизнеса високите цени на алуминия?
Друг начин освен вдигане на цените на клиентите няма. Това е причината през първото тримесечие да отчитаме намаление в обема на продажби. Но клиентите свикнаха и видяха, че няма откъде да се намери по-евтина продукция.