БТК Груп продаде дъщерната си компания БТК Контакт ЕООД на българска компания, развиваща се в сферата на контакт център услугите у нас – Софика Груп. Сделката се е сключила на 8 август тази година.
От компанията коментират, че с продажбата на международния си контакт център българският телеком се стреми да се концентрира върху своя основен бизнес и да превърне компанията в строго ориентирана към потребителите единна организация, изградена върху принципа на обслужването на клиентите за всички услуги, които телекомът предлага -фиксирани, мобилни, интернет и др.
Купувачът, Софика Груп АД, е най-голямата независима българска компания, предлагаща услуги за аутсорсинг на бизнес процеси. Дружеството има около 200 служители и обслужва водещи в България компании от секторите информационни технологии и телекомуникации, финанси и застраховане, медии и комунални услуги.
През 2007 година HP избра Софика Груп АД за партньор по проекти, които ще бъдат реализирани от Глобъл Деливъри Центъра на компанията в България.
Основната дейност на БТК Контакт е да създава и управлява международни и национални контактни центрове, които да предоставят висококачествени услуги на клиентите си от цял свят. До момента броят на страните, които се обслужват от оператори на центъра надхвърля 17, като сред тях са Великобритания, Германия, Испания, Италия, Франция, Холандия, Дания, Австрия, Швейцария, САЩ, Канада и др.
Международният контакт център започва реално своята дейност през юни 2004 година. Тогава MoneyGram International прави задълбочено проучване в над 28 страни и сключва договор с БТК. За нуждите на тази компания, само за 6 седмици БТК изгражда мрежа за световна свързаност и назначава 55 оператори.