СИБанк отчита 17.330 млн. лв. печалба преди данъчно облагане за първото шестмесечие на 2008 г. Без еднократния доход от продажба на акции печалбата за същия период на миналата година е била 6.589 млн. лева, което представлява нарастване близо три пъти, съобщиха от кредитната институция.
Към 30 юни 2008 г. размерът на активите на банката възлиза на 1 814 млн. лева, което й отрежда девето място сред банките и пазарен дял от 2.8%.
Пазарният дял на СИБанк по предоставени кредити нараства до 2.9% и я поставя на девета позиция. Девето място с пазарен дял от 2.3% банката заема и по отношение на предоставените потребителски кредити. При ипотечните кредити финансовата институция е с пазарен дял от 1.9%. СИБанк повишава пазарния си дял по отношение на ритейл кредитите и в края на юни достига 2.1 на сто. Темпът им на нарастване през второто тримесечие на тази година е 15.7 % и е по-висок от този за банковата система – 11.4%.
Според Петър Андронов, главен изпълнителен директор на СИБанк, качеството на портфейла на банката е високо и продължава да се подобрява. Размерът на заделените провизии към 30.06.2008 г. възлиза на 21.2 млн. лева.
Общият обем на привлечените средства достига 1 502 млн. лева и бележи ръст от 26.5% в сравнение с първото шестмесечие на 2007 г. Най-висок е ръстът на депозитите на корпоративни клиенти – 27.6%.
Най-голям обем средства при депозитите са привлечени чрез продукта Топ депозит, чиято промоция заради големия интерес бе удължена до края на септември 2008 г. Най-голямо увеличение отчита Стандартен депозит с 86%, следван от Евродепозит и Растящ депозит.
Банката разширява клоновата си мрежа, като за първите шест месеца на 2008 г. са открити 9 нови клона, с което общият им брой на достига 135. Финансовата институция е увеличила броя на АТМ терминалните си устройства с 40%, а на ПОС терминалите с близо 20%, като всички банкомати на банката и над 90% от ПОС терминалите са съвместими с последните технологични изисквания за приемане на чип карти. За същия период се отбелязва 38.7% увеличение на обемите на транзакции с банкови карти, издадени от банката, като за брандовете MasterCard и Visa увеличението е над 2.5 пъти.