Пивоварната Ломско пиво АД планира да извърши инвестиции, които да повишат качеството на предлаганата от нея продукция. В концепцията на ръководството на пивоварната е залегнала поетапна подмяна на стъкления амбалаж с изцяло нов, като дизайн и характеристики. Предстои да бъдат монтирани нови етикетираща и бутилираща машини. С цел намаляване загубите при производствения процес ще бъде инсталиран нов вирпул, който ще снижи общия обем на фирата в рамките на 3-4%.
Пивоварното дружеството вече бутилира Алмус, Шопско пиво и София в нови подобрени PET опаковки. За последната една година, откакто дружеството е публична компания, са извършени инвестиции в размер на над 1.1 млн. лв. Те включват строително-монтажни работи на Варилно отделение, закупуване на етикетираща машина и матрица за бутилки РЕТ опаковка 2.5 литра, топлообменник, който е част от инвестицията по проектиране и изграждане на съоръжение за избистряне на пивната мъст; строително-монтажни работи на парен котел и миялна машина, и др.
В резултат на осъществени мерки по енергийна ефективност в завода, през изминалата година компанията отчете 16% икономии от енергийните си разходи. Благодарение на направените през последните няколко години инвестиции във фабриката се монтира поточен пастьоризатор, който отговаря на капацитета на поточната линия.
Той осигурява работата на отделна линия с производителност 5 хил. бутилки на час. Освен него бяха закупени и въведени в експлоатация тунелен пастьоризатор с капацитет 24 хил. бутилки на час, който повишава капацитета на завода с 80%; машина, автоматично затваряща капачки, автоматична филираща машина, както и нова хладилна инсталация.
Ломско пиво е наследник на основаната от чешките братя Милотин и Хозман в далечната 1894 г. пивоварна в крайдунавския град Лом. Към настоящия момент пивоварният завод е смесено акционерно дружество, учредено през 1997 г. с търговска марка Алмус – 1894.
Дружеството е първата българска пивоварна, чиито акции се търгуват на Българска фондова борса. На смесен закрит аукцион през месец юли 2007 г. мажоритарният собственик продаде 20% от капитала на пивоварното дружество. През декември същата година се проведе втори аукцион, на който бяха продадените още 18.60% от капитала на Ломско пиво.
На днешната борсова сесия
компанията понижи пазарната си стойност с 6.8 на сто до 2.33 лв. средна цена.