С пари от държавния бюджет може да бъде финансирано строителството на 115 км от автомагистрала Тракия от Стара Загора до Карнобат, ако ЕК не одобри проекта, реши правителството вчера. Отговор от ЕК се очаква към края на годината. Другата възможност магистралата да се плати със средства от хазната е, ако комисията одобри по-ниска стойност за изпълнението от дадената по време на тръжната процедура за изпълнител.
Министрите дадоха съгласие още управляващият орган на ОП Транспорт да предостави на Агенция Пътна инфраструткура безвъзмездна финансова помощ за строителството на Тракия, преди ЕК окончателно да е одобрила проекта. С това решение се позволява държавата да сключи договор с избрания изпълнител за лот 2 (Стара Загора -Нова Загора) - обединение Магистрала Трейс.
Апликационната форма, с която Еврокомисията ще приеме или отхвърли, е подготвена с помощта на инициативата за техническа помощ JASPERS.
Части от пет жп гари – София, Пловдив, Варна, Бургас и в кв. Подуяне, ще бъдат отдадени на концесия, решиха още министрите. Обект на концесиите ще са основно приемните здания на гарите, сгради, съоръжения и прилежаща територия с обществено и търговско предназначение, съобщиха от правителствената информационна служба. Транспортното ведомство се мотивира с икономическата целесъобразност от преминаване на жп гарите към бъдещо стопанисване от частния сектор, тъй като той разполага с по-големи възможности от държавното предприятие.
Източник: Вестник Класа