Старком Холдинг АД, който е основният акционер в Еврохолд България АД, е намалил дяловото си участие в холдинга от 72 568 147 броя акции (представляващи 66.79% от капитала) на 70 742 946 броя акции или 65.11% от капитала, съобщиха от публичния холдинг.
Междувременно стана ясно, че автомобилният холдинг от групата на Еврохолд България – Авто Юнион e регистрирал ръст от 24.2% през месец май 2011 г. с 221 реализирани продажби спрямо 178 за същия период на миналата година, съобщиха от холдинга.
С пазарен дял от 12.3% Авто Юнион заема второ място сред автодилърите на българския пазар за месеца, добавят от там
С най-голям принос за общия резултат на групата са Нисан София (Nissan, Renault, Dacia) с общо 91 продажби, следвани от Каргоекспрес и Булвария (Opel,Chevrolet) - общо 67 броя. Ауто Италия (FIAT, Lancia) и Стар Моторс (Mazda) – съответно са с 32 и 30 продадени автомобила.
Пазарът на леки и лекотоварни автомобили в България продължава тенденцията на възстановяване, започнала през ноември 2010 г., като регистрира ръст от 16.8% с 1798 продажби за май 20111 г. спрямо 1539 през май 2010 г.
Междувременно от холдинга съобщиха и, че ЗД Евроинс отчита 7.5% ръст в общия премиен приход за месеца с резултат по
този показател в размер на 6.294 милиона лв. спрямо 5.856 млн. лв. година по-рано.
Реализираният премиен приход по застраховка Гражданска отговорност на автомобилистите за периода е в размер на 2.95 млн. лв. спрямо 1.7 млн. лв. лева за май 2010 г.
Броят застрахователни полици се е повишил с 52% спрямо май миналата година, като достига 12.9 хил. броя. Средната цена е нараснала с 14.2% до 229 лв. Средната рискова премия бележи ръст от 30.5% за месеца и 34.3% с натрупване от началото на годината.
Премийният приход от началото на годината е 28.32 млн. лв. спрямо 28.11 млн. лв. за първите пет месеца на миналата година като компанията отбелязва минимален ръст от 0.75%.