Според 93% от главните изпълнителни директори на глобални компании устойчивото развитие гарантира успеха на бизнеса им. Това показват данни от глобално проучване на Accenture, които обяви в София Андрю Уилсън, директор на водещият международен консултант в сферата на устойчивото развитие Corporate Citizenship.
96% от топ мениджърите смятат, че то трябва изцяло да залегне в стратегията и операциите на всяка компания. Според 72% от тях причините да предприемат дейности за устойчиво развитие са грижата за марката, доверието на потребителите и репутацията на компанията.
Проучванията от последните години показват, че потребителите все по-малко вярват на бизнеса и изискват да знаят много повече за компаниите, чиито продукти ползват.
В сектори като банкиране и автомобилостроене потребителското доверие се е понижило с близо 30%, каза Андрю Уилсън, позовавайки се на данни от Edelman Trust Barometer Survey.
Според проучването, проведено в 20 страни между потребители на възраст 25-64 г., 77% от потребителите отказват да купуват продукти от компании, на които не вярват, а 34% от хората са изразявали негативно мнение в интернет за тях.
Планът на една компания за устойчиво развитие не може да бъде програма за дарения с постоянно променящи се приоритети. Той трябва да е основан на разбирането за отношението на фирмата към проблемите, да има визия за следващите 10-15 г., ясни индикатори за успех и да бъде подкрепен на най-високо ниво от мениджмънта, каза още Уилсън.
Според проучване на Corporate Citizenship сред служители в компании, 74% от участниците са започнали да се гордеят повече с фирмата си след като са извършвали доброволческа дейност в местни общности, където тя работи. За 66% от служителите доброволческата дейност е повишила отдадеността им към работодателя, а 69% са се почувствали по-удовлетворени от собствения си труд.