Три дни след като от Холдинг Пътища обявиха, че ОББ е запорирала банковите сметки и вземанията им, все още не е ясно дали това няма да попречи на компанията да изпълнява навреме поръчките си за строеж и ремонт на пътища. В четвъртък от холдинга съобщиха за наложения запор на сметки и вземания в Първа инвестиционна банка и Уникредит Булбанк за суми до 7 566 536 лв.
Справка в отчета на холдинга показва, че към края на юни парите му в разплащателни сметки са 2.68 млн. лв., а близо 3 млн. лв. са в брой. В отчета няма информация дали компанията има още пари в срочни депозити. В петък Дневник изпрати запитване до Холдинг Пътища какво ще направят, след като сметките им са блокирани, и дали това ще попречи на изпълнението на поръчките им. До редакционното приключване на броя в неделя не се получи никакъв отговор.
В неделя от строителното министерство коментираха, че не при тях не е постъпвала информация от холдинга за запор, но казаха, че подобно обстоятелство не би възпрепятствало строителството на магистралите Тракия и Марица.
Договорите за строителство на посочените обекти, където дружеството има участие, са сключени със сдружения, които са неперсонифицирани и са учредени по реда на Закона за задълженията и договорите, като участие в тях имат различни юридически лица. Агенцията (АПИ) няма отношения във връзка с изпълнението на обектите с конкретното дружество, а със сдруженията, в които то участва, коментираха от министерството.
При обявяването на съобщението за запора от Холдинг Пътища заявиха, че ще потърсят контакт с ОББ, за да изясняват ситуацията. От холдинга твърдят, че след като са подписали споразумение за разсрочване на дълговете си към ОББ, са платили всичко дължимо по договор, включително и предплата за октомври и част от сумите за ноември.
Към края на юни холдингът има общо 59.89 млн. лв. банков дълг с падеж над 12 месеца и още 72.2 млн. лв. с по-кратък срок. Холдинг Пътища изпълнява множество държавни поръчки, а една от най-големите му е строителството на част от магистрала Тракия от Ямбол до Карнобат – там компанията е водещ партньор в обединението Тракия IV.
Сред последните спечелени поръчки е изграждане на склад за боеприпаси във авиобаза Граф Игнатиево (842 хил. лв.), инвестиционни проекти по водопроводната мрежа на София (5.5 млн. евро) и подържа над 15% от пътната мрежа в столицата. Холдинг Пътища е една от трите пътностроителни компании, контролирани от Васил Божков. Друга от тях - Мостстрой, беше обявена в несъстоятелност преди няколко месеца, а в края на юни стана ясно, че третата - Железопътна инфраструктура – холдингово дружество, също има сериозни финансови затруднения.
Мострой е другият от партньорите в строежа на пътния участък от Ямбол до Карнобат, а след като финансовите му проблеми станаха публични, останалите компании внесоха допълнителна парична гаранция от над 5 млн. лв. Тогавашният регионален министър Росен Плевнелиев заяви, че несъстоятелността на Мострой няма да попречи на строителството.
Източник: Вестник Дневник