Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решение на председателя на УС на Агенция Пътна инфраструктура (АПИ) за избор на строител на 16.5 км от Северната скоростна тангента, част от околовръстното шосе на София. След тръжна процедура бе избрано обединението между италианските компании „Салини" и „Импреджило". По план на агенцията строителството и надзорът на северната тангента може да струват общо 250 млн. лв.
Жалбата е внесена от обединение ХПВС-ССТ, в което влизат "Хидрострой", "Пътни строежи Велико Търново", "Пътинженерингстрой", "Пътстрой Бургас" и "Водстрой 98".
Според комисарите на КЗК победителят не е представил доказателства, че предложените от него експерти за позиции „Ръководител на обекта", „Заместник ръководител на обекта" и „Координатор по безопасност и здраве" отговарят на минималните изисквания на възложителя. Съгласно Закона за обществените поръчки (ЗОП) неговата оферта е следвало да бъде отстранена от участие в процедурата, тъй като комисията вече е изискала допълнително документи и за тримата предложени експерти.
КЗК връща процедурата за ново разглеждане на документите от офертите на участниците, представени в плик № 1 - „Документи за подбор".
Победителите в търга „Салини" и „Импреджило" предложиха 189 030 448 лева за изграждане на 16,5 километровото трасе. Втори по краен бал бе класирано австрийското дружество "Порр" с цена 177 506 678 лева. Трети остана Консорциум „Север", в който участва "ГБС - Инфраструктурно строителство", с предложена цена от 229 645 000 лева. Жалбоподателят - обединението ХПВС-ССС отана последен, макар че предложи най-ниска цена от 149 999 999 лева.
Според тръжните изисквания на АПИ, критерият за избор на изпълнител е икономически най-изгодна оферта чрез комплексна оценка, включваща следните показатели:
- Цената за изпълнение на поръчката носи 50 точки
- Техническото предложение - 35 точки
- Срокът за изпълнение - 15 точки.