За пръв път наемът на 100 квадрата магазин по столичния булевард "Витоша" се изравни с това, което плащат наемателите на обекти с първокласна локация в МОЛ-овете. Това показва анализ на консултанската компания Colliers. Обяснението на тази тенденция е, че операторите стават все по-селективни при оценяване на вариантите за експанзия и дългосрочното си позициониране на пазара.
От Colliers прогнозират, че до края на годината ще започне реализацията на три нови проекта по изнасяне на производствените мощности на чужди компании на българска земя. Интересът на инвеститорите към подобна крачка е породен от това, че у нас оперативните разходи за издръжката на производство са по-ниски от общо 40 сравними дестинации. Освен това София е считана за петата най-добра дестинация в Европа за позициониране на производствена компания.
Colliers припомнят, че в индустриалния сегмент през миналата година се наблюдаваше изнасяне на производствата на редица чужди компании - турската Алтънмарка, германската Mecalit, швейцарската LEM и германската фирма Бер-Хелла Термоконтрол, която е първият инвеститор в индустриална зона София – Божурище.