По-ниските цени на роуминг и международно терминиране продължават да оказват влияние върху печалбата на VIVACOM, която пада до 10.7 млн. лв. за второто тримесечие на годината, съобщи компанията.
Въпреки намалението в общите приходи на оператора с 8.6 % до 203.6 млн. лв., нарастващия брой от клиенти на мобилните услуги на VIVACOM вече успява да компенсира загубите на компанията от наложеното намаляване в цените на едро на тези услуги и приходите по това перо за периода нарастват с 2.2 % до 103.5 млн. лв.
Телекомът отчита стабилен ръст на абонати, сочат финансовите резултати на компанията за второто тримесечие на 2013 г. Клиентите на мобилните услуги на оператора продължават да нарастват, като за периода са се увеличили с 12%, а тези на мобилни дейта услуги - с близо 50 % спрямо резултатите през 2012 г. Повече от 3 пъти е ръстът на клиентите на оптичен интернет.
VIVACOM продължава да инвестира в изграждането на нова инфраструктура, която да обезпечи нарастващото търсене на високоскоростен достъп до световната мрежа и интерактивно управление на ТВ-услугите. За последната година инвестициите в оптичната и 3G-мрежа на телекома възлизат на над 70 млн. лв. Това позволи на VIVACOM да увеличи двойно максималните скорости за сваляне на данни в ЗG мрежата си до 42 Mbps и да покрие най-големите градове в страната с нова оптична инфраструктура, която позволява на клиентите да получат реално заявените от тях скорости на пакета, тъй като техническото изпълнение на мрежата осигурява оптични точки до всеки един вход.
Финансовото положение на VIVACOM остава стабилно с наличност по банкови сметки и краткосрочни банкови депозити в размер на 109.7 млн. лв. към 30 юни 2013 г.