Шведската верига магазини за дрехи Hennes & Mauritz отчита по-голяма от очакваната печалба през третото тримесечие на финансвота 2013 година, благодарение на много силното търсене на летните колекции, съобщи Reuters.
H&M стъпи на български пазар през март 2010 година, като разкри голям двуетажен магазин в столичния The Mall, разположен на площ от 2400 кв. метра. В момента вече има 10 магазина в цялата страна, предимно в моловете.
Отчетената печалба достига 5,83 млрд. шведски крон (907 млн. долара) в сравнение с 4,90 млрд. шведски крони година по-рано. Анализаторите прогнозираха нарастване на печалбата до 5,53 млрд. крони.
Основният бизнес на H&M е в Европа, където потребителите силно свиха разходите си през последните години, заради икономическата несигурност. През последните две години веригата пробива и на азиатските пазари.
От компанията отчитат и нарастване на цената на акциите на H&M на борсата в Стокхолм с 25 на сто през последните три месеца. Инвеститорите дадоха кредит на доверие заради очакванията за подобряване и ускоряване на продажбите през летните месеци, което беше потвърдено.
"Силният ръст се дължи както на подобрените продажби, така и на засиления контрол на разходите", изпълнителният директор Карл-Юхан Першон на втория по големина търговец на дрехи на дребна в света Inditex.