Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е образувала производство за евентуално нарушение от страна на германската верига "Лидл България" в рекламната компания "Най-доброто от България, най-доброто от Европа". Антимонополният орган трябва да установи дали посланието в нея е подвеждащо клиентите.
В комисията са получени две жалби, препратени от Комисията за защита на потребителите за телевизионна реклама, в която жена с пазарска количка обикаля различни европейски държави. В едната жалба се твърди, че използването на превъзходна степен е "неетична, лоша рекламна практика, забранена в много страни". Твърдението "най-доброто" е невярно, освен ако не може да бъде доказано, а и поради факта, че "Лидл" предлага продукти в ниската ценова категория, което не означава "най-доброто". Във втората жалба се казва, че Законът за националните символи на България забранява използването на националния флаг с рекламни цели.
Според "Лидл България" обаче употребата на превъзходната степен "най-доброто" в българския език е синоним на "качествено" и "разумният потребител" сам разбира това. Освен това клиентите приемат преувеличаването в рекламите метафорично, обясняват още от компанията.