„ЧЕЗ Разпределение България" АД започва извънреден отчет на електромерите във връзка с новата цена на електроенергията, съобщиха от пресцентъра на компанията. От компанията препоръчват на клиентите си да декларират сами показанията на средствата за търговско измерване към края на месец декември. Самоотчитането е по желание и не отменя извършването на месечен отчет от страна на дружеството.
Графикът на извънредния отчет ще бъде публикуван на сайта на дружеството, а информация може да се получи в центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ и на денонощната телефонна линия 0700 10 010.
С целта компанията ангажира допълнително 356 служители. Всички отчетници ще работят с удължено работно време, както и в почивните дни.
Поради физическата невъзможност всички електромери да бъдат отчетени в един и същи ден, месечните сметки на клиентите ще бъдат преизчислени към датата на въвеждане на новите цени.
С цел гарантиране на максимална коректност при таксуването на консумираната електроенергия клиентите имат възможност сами да отчетат показанията на електромерите си. Самоотчитането е по желание и не отменя извършването на месечен отчет от страна на дружеството.
Клиентите, които желаят да се възползват от възможността сами да отчетат електромерите си, трябва да направят своя отчет и да подадат данните към компанията между 1 и 5 януари на телефонната линия 0700 10 010 (меню 2), на zaklienta@cez.bg, на факс (02) 8959 667, през уеб-сайта www.cez.bg, както и в центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ. Клиентите трябва да посочат данните от електромера по всички тарифи, клиентски номер, дата на отчитане, трите имена на титуляра и адреса на обекта, за който се декларират показания.
Фактурите за месец януари ще съдържат две стойности за използваната електроенергия - по стари и по нови цени.