Очаква се дълговете на БДЖ да бъдат разсрочени за 10 години и годишно главницата ще бъде около 50 милиона лева. Надяваме се, че това ще бъде реалното спасение на БДЖ. В рамките на сега съществуващия бюджет и програма това е поносимо. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов в предаването „Седмицата" по радио Дарик.
Според министъра приватизация на „Товарни превози" е възможна след стабилизация и оздравяване на дружеството. Папазов не смята, че пътническите превози трябва да се раздържавяват, а и практиката по света показва, че те са държавни.
Министърът очаква до до края на септември 2014 г. системата за онлайн продажба на билети да обхване всички направления в страната, но са нужни около 1,5 милиона лева.
„Сигурността на българските железници не е отговорност само на БДЖ и Националната компания „Железопътна инфраструктура", а на цялото общество и затова трябва да се наблегне на превантивните мерки", препоръча министърът.
По думите му полицията не може да охранява 7000 км железопътна мрежа в цялата страна. „Мисля ежедневно какво може да се направи. Една от мерките е видеонаблюдение", призна Данаил Папазов, но уточни, че инвестицията за тази идея би била много голяма, а и не е приложима в по-трудно достъпните райони.