Hennes & Mauritz (H&M) публикува днес финансовите си резултати за първото тримесечие на годишна база. Компанията, която е вторият по големина търговец на облекла на дребно в Европа, обяви, че цената на инвестиция в онлайн разрастване е понижила печалбите през тримесечието, съобщи Bloomberg.
Оперативната печалба на H&M е нараснала с 8.7% до 3.4 милиарда крони ($526 милиона), въпреки, че увеличението можеше да бъде 14%, ако се премахне цената на дългосрочните инвестиции, коментират още от компанията. Чистата печалба е нараснала със 7.8% до 2.65 милиарда крони, което е по-ниско от прогнозираните от анализатори 2.89 милиарда крони.
„Оперативните разходи нараснаха повече от очакваното," коментира Ан Критчлоу, анализатор в Societe Generale, Лондон, за Bloomberg. Увеличението се дължи на инвестиции в онлайн магазини на компанията, коментира още тя.
Акциите на H&M се понижиха с 3.8% на ранната търговия в Стокхолм. Компанията се развихря в своя онлайн бизнес и въвежда нови концепции за магазините си, с което да затвори пропастта с най-големия си конкурент, собственикът на Zara Inditex SA. Увеличава се и конкуренцията с онлайн търговци на дребно като Asos Plc и Primark.
Акциите на компанията се понижиха с 3.6% при започване на борсовата сесия, което е вторият най-голям спад в индекса STOXX Europe 600 днес.
H&M, държи и брандове като COS и Monki, съобщи, че планира да отвори още 375 магазина през тази финансова година. Ще бъдат отворени магазини в Австралия и Индия, както и ще се разшири присъствието на компанията в Китай и САЩ.
Онлайн магазини на компанията ще бъдат отворени в Китай, Испания и Италия. В САЩ компанията ще се разшири с отварянето на онлайн магазин за марките COS и & Other Stories.