„Български пощи" АД отчита печалба от 460.0 хил. лева за първите три месеца на 2014 г. в сравнение със загуба от 1.5 млн. лева за същия период на 2013 г., според тримесечния консолидиран отчет на дружеството към 31.03.2014 г.
Общите приходи се увеличават на 37.94 млн. за 2014 г. от 34.4 млн. за 2013 г.
За периода януари - март 2014 г. са спечелени изцяло общо 76 (23 за 2013 г.) обществени пръчки с прогнозна стойност 2.85 млн. лева.
За същия период са изгубени изцяло 11 обществени поръчки (7 за 2013 г.) на стойност 735 хил. лева.
Поради изискванията на Наредбата на пенсиите и осигурителния стаж за изплащане на пенсии по график и в конкретна пощенска станция, Български пощи АД губи голяма част от своите клиенти, предимно в градовете. Основен конкурент в този случай са търговските банки, тъй като при тях няма задължение за получаване на пенсия в точно определен клон.
За периода се наблюдава увеличене със 117 % на продажбите на лотарийни билети.
Същевременно се отчита намаление с 13,2 % на приетите пощенски парични преводи, тенденция която продължава години, но набират популярност паричните преводи, чрез системата Мъни Грам с ръст от 49 %.
Като цяло в групата на неуниверсалните пощенски услуги (пряка реклама, факс услуги преводи на пари, услугата „Телепоща" и др.) отчита ръст от 31.8 % в сравнение със същия период на 2013 г.