Японската компания Sony отчете 138 млрд. йени (1.3 млрд. долара) загуба за първото тримесечие на 2014 г. с оглед на продадения бизнес на компютрите с известната марка Vaio.
Базирания в Токио производител на конзолите Play Station, прогнозира загубата за отчетната година завършваща през март 2015 г. да бъде 50 млрд. йени (490 млн. долара), като нивото на продажби се запази. Също така, компания отчете спад в продажбите на дискове, батерии и телевизионни устройства.
Висшият мениджмънт на компания съкрати с 40 % възнаграждението си.
Загубата е въпреки увеличените продажби, които се увеличиха със 17% до 76 млрд. долара за 2013 - 2014 г.
Печелившите звена на компанията са музикалния бизнес и телевизионните продукции.
Sony е основана като малка компания през 1946 г. Преди три десетилетия придобива американските филмови продуцентски компании CBS Records и Columbia Pictures.
Засега Sony не успява да се възползва от съчетанието на електронния и развлекателния си бизнес за разлика от Apple, които успяха с музикалните канали и магазини iTunes и App Store, които на свой ред помогнаха за растежа при iPhone и iPad.