AT&T е постигнала споразумение да придобие DirecTV в сделка оценена на $67.1 милиарда, съобщава списание Variety.
Обединението между телекомуникационния гигант и най-големия доставчик на сателитна телевизия в САЩ ще позволи на двете компании да диверсифицират операциите си и да се конкурират с алтернативните предложения, идващи от Netflix и други подобни компании.
Сделката ще позволи на AT&T да разшири влиянието си във видео бизнеса и ще помогне на DirecTV да преодолее недостатъка, че не може да предложи достъп до високоскоростен интернет на потребителите си. DirecTV има към момента 20.2 милиона потребители в САЩ и 18 милиона в Латинска Америка. AT&T има близо 5.7 милиона клиенти на ТВ платформата си U-Verse, която изпада пред географски ограничения да разпространява услугата си.
Новината за сделката идва три месеца, след като най-големият кабелен оператор в Съединените щати Comcast Corp., погълна най-близкия си съперник Time Warner Cable за $45.2 милиарда. Сделката ще създаде, след приключването си, кабелен колос, който ще обслужва 30 милиона клиенти.
AT&T съобщи, че ще може да предложи широколентови услуги на около 70 милиона потенциални клиенти след като придобие DirecTV и започне да използва капацитета на компанията.
Телекомуникационният гигант ще придобие кабелния оператор с пари в брой и преотстъпени акции. Цената на една акция на DirecTV е $95, от които $28.50 ще бъдат купени с пари в брой и $65.50 ще бъдат под формата на преотстъпени акции на AT&T.
Като цяло, стойността на собствения капитал на DirecTV е $48.5 милиарда, а стойността на предприятието с включения дълг е $67.1 милиарда. Акционерите на DirecTV се очаква да притежават между 14% и 16% от акциите на AT&T след края на сделката.