Източник: Lucid
Технологичният стартъп за производство на електрически автомобили Lucid току-що представи първия си сериен автомобил, седана Air. Компанията рекламира автомобила като по-бързо, по-ефективно и просторно превозно средство от Tesla Model S.
Очаква се Lucid Air да се произвежда в началото на следващата година в завода на компанията в Каза Гранде, Аризона.
Lucid показа и тийзър на следващото си превозно средство в разработка, кросоувър SUV, наречен условно „Гравитация“.
Стартирането на електрически превозни средства Lucid рекламира изцяло електрическия си седан Air като по-ефективно, по-бързо и просторно превозно средство от Tesla Model S, автомобил, чийто изпълнителен директор на компанията Питър Роулинсън помогна да се развие.
"Това, което имаме, е пробив в електрическите автомобили", каза Питър Роулинсън, изпълнителен директор на компанията, пред медиите преди откриването на Air в сряда. „Това не се дължи само на батериите, а на цялото мислене и концепция.“
Роулинсън, който беше главен инженер на Model S и вицепрезидент на инжинеринга в Tesla от 2009 до 2012 г., твърди, че версията от висок клас Air е със 17% по-енергийно ефективна от моделите на Tesla, което позволява по-голям пробег с по-малко клетки.
Air прилича силно на прототипите и концепцията на автомобила, които Lucid преди това представи през 2016 г. Компанията направи малки промени в екстериора, включително по-големи странични огледала, които отговарят на изискванията, както и извити екрани в интериора.
Очаква се автомобилът да постигне обхват от EPA от 517 мили с едно зареждане, според тестове на трети страни. Това лесно би оглавило класацията в индустрията от 402 мили на Tesla Model S. Също така автомобилът изминава четвърт миля за 9.9 секунди, според Роулинсън. Съобщава се, че най-бързото превозно средство на Tesla прави това за 10.4 секунди.
"Това никога не е било правено досега", каза Роулинсън. „Електрическа кола с пробег от 500 мили и най-бързото нещо на планетата.“
Компанията казва, че колата, благодарение на 900-волтовата архитектура, може да се зарежда за пробег от 300 мили за 20 минути. Най-високата скорост на зареждане е 2 мили в минута, според Lucid.
Началната цена на Air ще варира от около 80 000 долара за базов модел до 169 000 долара за ограничен обем „Dream Edition“.
Компанията планира да продава Grand Touring версия на Air с обхват 517 мили за 139 000 долара, както и Touring версия на седана с обхват 406 мили за 95 000 долара.
Производителността и обхватът на превозното средство варират в зависимост от цената. Моделите от най-висок клас предлагат до 1080 конски сили. Lucid планира да направи модела си в черно, бяло и златисто.
Очаква се автомобилите с по-високи цени да се продават през второто тримесечие на следващата година, последвани от моделите с по-ниски цени през четвъртото тримесечие и през 2022 година.
Lucid казва, че голям диференциатор за всяка версия на Air е неговият интериор. По думите на Дерек Дженкинс, вицепрезидент по дизайн в Lucid, The Air предлага пространство на голям седан в среден автомобил.
Автомобилът разполага с „плаващ” екран за информация за водача зад волана, както и сензорен екран под ъгъл в долната централна част на таблото.
Роулинсън очаква Air да бъде катализаторът на гамата от бъдещи изцяло електрически превозни средства, включително SUV, стартиращ производство в началото на 2023 г., и по-достъпни превозни средства. В сряда вечерта компанията сподели снимки на своя SUV, наречен „Гравитацията“, все още в процес на разработка.
Ръководителите разкриха също, че Lucid разработва продуктова линия „ESS“ от стационарни системи за съхранение на енергия за дома, бизнеса и мрежата. Стратегията на компанията до голяма степен наподобява тази на Tesla.
Но за разлика от Tesla, Lucid в момента не изгражда или управлява собствена инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства. Вместо това компанията си партнира с Electrify America. Ранните клиенти, които купуват Lucid Air, ще получат 3 години безплатно зареждане на станциите Electrify America, съобщиха от компанията.
Очаква се Air да започне производство в началото на следващата година в завода си, който все още се изгражда в Каса Гранде, Аризона, югоизточно от Финикс. Производството трябваше да започне в края на тази година, но беше забавено от пандемията на коронавируса.
Съоръжението за 700 милиона долара, включително 300 милиона за първата фаза на производство, се очаква да има първоначален производствен капацитет от 34 000 единици, което Роулинсън смята, че ще нарасне до максимален капацитет от 400 000 единици към края на десетилетието.
Lucid е сред няколко стартиращи електрически автомобила и „традиционни“ производители на автомобили, които се опитват да се конкурират с Tesla.
Lucid е основана през 2007 г. като Atieva, името, което сега използва за своя инженерен и технологичен екип, който доставя батерии към електрическата състезателна верига Формула Е. Компанията първо се фокусира върху технологията на електрическите батерии, преди да промени името си и да премине към производител на електрически превозни средства през 2016 г., три години след като Роулинсън се присъедини към компанията, за да ръководи нейното технологично развитие.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.09% |
USDJPY | 149.97 | ▼0.82% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.11% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.13% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.13% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 964.00 | ▲0.03% |
S&P 500 | 6 034.40 | ▲0.07% |
Nasdaq 100 | 20 928.80 | ▲0.19% |
DAX 30 | 19 468.00 | ▼0.04% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 379.00 | ▲0.74% |
Ethereum | 3 576.52 | ▼0.11% |
Ripple | 1.55 | ▲0.58% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.14 | ▲0.44% |
Петрол - брент | 72.82 | ▲0.21% |
Злато | 2 660.65 | ▲0.84% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.77 | ▲0.10% |
Germany Bund 10 Year | 135.99 | ▲0.29% |
UK Long Gilt Future | 95.66 | ▲0.12% |