Снимка: Pixabay
Повечето американски авиокомпании обикновено таксуват около 200 долара за вътрешни полети на American, Delta и United и 125 долара на Alaska, когато пътниците трябва да променят датата на пътуване с невъзвръщаеми самолетни билети. Southwest беше единствената американска авиокомпания, която не начисляваше такса за промяна преди последните актуализации на политиката. Тези такси за промяна се начисляват върху всяка разлика в цената между предварително резервирания полет и цената на новия полет, която клиентите също се ангажират да платят, коментира Меган Леонард.
Авиокомпаниите временно спряха таксите за промяна на фона на пандемията, дори за билетите с най-ниски цени, и ще продължат да го правят за всички билети, закупени до 2020 г. Но Alaska, American Airlines, Delta и United обявиха, че премахването на таксите за промяна ще продължи и след това, въпреки че новите политики не се прилагат за всички тарифи и маршрути. (Едно предупреждение, което трябва да знаете, е, че повечето авиокомпании изискват пътуването ви да се случи в рамките на една година от резервацията.)
„Това е стъпка в правилната посока, но не е панацеята на авиокомпаниите както ще ви накара да вярвате“, казва Скот Кийс, експерт по полетите и основател на Scott's Cheap Flights.
Все още има много начини, заради които на пътниците може да им се наложи да плащат такси за промяна. Ето къде най-вероятно ще се прилагат тези такси.
Най-голямата вратичка за авиокомпаниите, една с размерите на Тексас, според Кийс, че таксите за смяна все още съществуват за тези, които купуват основни билети от икономична класа.
Основните билети от икономичнта класа, които авиокомпаниите пуснаха преди няколко години и които обикновено предлагат на най-ниските цени идват с много ограничения. Обикновено не можете да вземете голям ръчен багаж с вас и да се качвате на самолета последен.
Като правило, основните билети за икономична класа не могат да се променят, но авиокомпаниите премахнаха тези правила по време на пандемия. На притежателите на основни билети за икономична класа е разрешено да променят датите без такса до 31 декември 2020 г. при Alaska, American Airlines, Delta и United.
Въпреки че Кийс казва, че няма скорошни, надеждни данни за броя на пътниците, които купуват основни билети за икономичната класа спрямо билети за икономична класа с някои привилегии, той вярва, че това е значителна част от пътуващите, особено след като разликата в цената в някои случаи може да бъде над 100 долара на всяка посока.
„В такива случаи новата политика на авиокомпаниите може да се окаже лоша сделка за тези, които купуват по-скъпи билети, за да спестят такси за промяна“, казва Кийс. Да кажем, че искате да си купите билет за самолета на United от Нюарк до Хюстън на 5 ноември. Можете да получите основен билет за икономична класа на цена от 38 долара, но повечето основни билети за икономична класа струват 85 долара (цените са от 8 септември).
„Ако смятате, че по-късно ще искате да промените датите, може да е по-евтино да разкъсате основния билет за икономична класа и да купите втори (обща цена от 76 долара), отколкото да купите основния билет за икономична класа от 85 долара, който не начислява такса за промяна“, казва Кийс.
Пътниците, които са планирали международна ваканция за есента, мислейки, че пандемията ще свърши, също вероятно нямат късмет. Някои авиокомпании намаляват таксите за промяна само на вътрешни полети и няколко международни дестинации.
Според новите правила United и Delta ще продължат да таксуват за промяна на международните пътувания. American казва, че няма да начислява такса за промяна по международните си маршрути до Канада, Карибите и Мексико, но за всички други международни дестинации таксата за промяна остава в сила.
Alaska обяви, че няма да таксува за промяна на международните полети, но имайте предвид, че Alaska лети само до Мексико, Канада и Коста Рика извън територята на САЩ.
В допълнение към отпадането на таксите за промяна за повечето вътрешни пътувания, American и United обявиха, че ще позволят на пътниците, които искат да променят времето на полета си, да изберат режим на готовност за същия ден безплатно. Безплатната резервна политика на American Airlines за същия ден ще влезе в сила от 1 октомври 2020 г., а на United ще влезе в сила от 1 януари 2021 г.
„Това означава, че можете да се появите на летището в деня на полета си и ако има свободно място за по-ранен полет, можете да се качите“, казва Кийс. Ако имате елитен статут, можете дори да получите потвърдено място предварително, вместо да чакате до кацането и да се надявате на най-доброто. Тази нова резервна опция е безплатна дори за притежателите на основни билети от икономична класа.
Важно е да се отбележи, че можете да използвате новата политика за изчакване само за преминаване към по-ранен полет, а не за заминаване след първоначалното време на билета. И това също е малко рисковано, предупреждава Кийс, особено ако нямате елитен статут в авиокомпанията. Ако самолетът няма свободно място по време на кацането, ще трябва да изчакате първоначалния си полет или дори да платите, ако трябва да промените основния билет за икономична класа за друг ден.
Много хора погрешно бъркат „безплатните промени“ с „безплатната анулация“, но това не е същото, казва Кийс. „Въпреки промените в таксата за промяна, все още не можете да получите компенсация, просто защото не искате да пътувате повече. За да направите това, ще трябва да купите много по-скъп и гъвкав билет, който предлага безплатна компенсация“, допълва той. Вместо това новите правила „без такса за промяна“ просто ви дават право да превключвате полети без санкции.
Новите правила не означават и че сте напълно пощадени от допълнителните разходи. Ако новият полет, на който искате да се качите струва повече, все пак ще трябва да платите разликата в цената.
Ако новият полет е по-евтин, тогава опциите ви варират в зависимост от авиокомпанията. „На Southwest и United ще получите разликата, добавена към сметката ви като туристически кредит“, казва Кийс. United, от друга страна, не възстановява никакви суми. Alaska и Delta все още не са обявили конкретна политика, но Кийс се надява, че няма да последват примера на United.
Дори и с ограниченията, Кийс казва, че е развълнуван, че авиокомпаниите се отървават от таксите за промяна. „Това е правилно, особено по време на пандемия, когато пътниците трябва да съставят плановете си с молив, а не с химикал“, завършва той.
Още по темата:
Емблематичният Boeing 747 се насочва към залеза с трайно наследство
Във Франция обмислят закон за данъци за автомобили на база на теглото им?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.03% |
USDJPY | 150.12 | ▼0.73% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.07% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.14% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 923.80 | ▼0.07% |
S&P 500 | 6 025.98 | ▼0.07% |
Nasdaq 100 | 20 863.40 | ▼0.13% |
DAX 30 | 19 438.50 | ▼0.18% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 751.50 | ▲0.08% |
Ethereum | 3 560.90 | ▼0.54% |
Ripple | 1.55 | ▲0.62% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.94 | ▲0.16% |
Петрол - брент | 72.64 | ▼0.06% |
Злато | 2 646.48 | ▲0.30% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.76 | ▲0.08% |
Germany Bund 10 Year | 135.99 | ▲0.29% |
UK Long Gilt Future | 95.66 | ▲0.12% |