University of Birmingham | Porterbrook
Технологиите и иновациите променят начина на захранване на обществения транспорт.
През септември се наблюдават няколко интересни събития на арената на транспорта, задвижван с водород.
В Обединеното кралство текат опити на влак, задвижван с водород, като първоначално пътуването е успешно завършено между местоположенията Лонг Марстън и Ившам в региона на Уест Мидландс в Англия
Влакът HydroFLEX - разработен от екип от университета в Бирмингам и Портърбрук, фирма за електрически технологии - използва горивна клетка, която комбинира водород и кислород за да генериране на електричество, топлина и вода.
Влакът е снабден с набор от комплекти в един от вагоните си. Тази технология включва резервоар за водородно гориво, гореспоменатите горивни клетки и литиево-йонни батерии за съхранение. Надяваме се, че технологията ще бъде достъпна за модернизирани влакове, които вече се използват до 2023 година.
В декларация, публикувана в сряда, публикувана на уебсайта на университета в Бирмингам и на правителството на Великобритания, се казва, че университетът също така „разработва модул, задвижван с водород и батерии, който може да бъде монтиран под влака“. Идеята зад тази модификация е, че тя ще създаде повече място за приемане на пътници.
В собственото си съобщение Портърбрук описа влака, използван в процесите, като „демонстрационна единица“. Позовавайки се на потребителското търсене, фирмата също така заяви, че планира да пусне HydroFLEX в производство. Тази версия на влака, добавя компанията, ще бъде „конфигурирана за експлоатация, като се използват както надземни електрически проводници, така и водород за неелектрифицирани маршрути“.
Изпитанията са подкрепени с безвъзмездна помощ от 750 000 британски лири (около 962 362 долара) от Министерството на транспорта на Великобритания, докато над 1 милион британски лири вече са инвестирани в проекта от университета в Бирмингам и Портърбрук.
Новините от сряда идват в края на месец, в който се наблюдават няколко интересни събития на арената на транспорта с водород.
Миналата седмица в въздушното пространство над Англия самолет с водородни горивни клетки, способен да превозва пътници, завърши първия си полет. Няколко дни по-рано Airbus публикува подробности за три концептуални самолета с гориво от водород, заявявайки, че могат да влязат в експлоатация до 2035 година.
По-рано през месеца ÖBB, Австрийските федерални железници, заяви, че влак, захранван с водород, ще започне изпитание за обслужване на пътници в южните райони на Долна Австрия.
Построен от европейската транспортна фирма Alstom, Coradia iLint, разположен в Австрия, също използва технологията на горивните клетки, за да превърне кислорода и водорода в електричество. Според компанията той може да достигне скорост до 140 километра в час, безшумен е и „излъчва само пара и вода“.
Влакът вече е превозвал пътници в части на Германия и е преминал десет дни тестове на 65-километров участък от железопътна линия в Холандия по-рано тази година.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▼0.15% |
USDJPY | 155.69 | ▲0.21% |
GBPUSD | 1.22 | ▼0.47% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.23% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.31% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 606.40 | ▲0.57% |
S&P 500 | 6 017.58 | ▲0.74% |
Nasdaq 100 | 21 531.50 | ▲1.42% |
DAX 30 | 20 994.00 | ▲1.08% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 102 441.00 | ▲2.47% |
Ethereum | 3 401.53 | ▲2.84% |
Ripple | 3.24 | ▼0.09% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.48 | ▼0.65% |
Петрол - брент | 79.50 | ▼0.54% |
Злато | 2 705.13 | ▼0.35% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.38 | ▼0.47% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.74 | ▲0.22% |
Germany Bund 10 Year | 131.90 | ▲0.25% |
UK Long Gilt Future | 91.86 | ▲0.61% |