Снимка: Pixabay
Обикновено, когато пътниците се намират в приземен търговски самолет, реакцията им варира от нетърпение до откровен гняв, пише Моника Бюканън Питрели.
Но това не са нормални времена.
Това е една от няколкото дейности, които Singapore Airlines стартира вместо това, което медиите наричат „полети до никъде“.
Тази седмица авиокомпанията обяви, че се отказва от плановете си за полети без дестинация, които е трябвало да излетят и да кацнат в сингапурското летище Чанги, в полза на наземни дейности, с помощта на които желаещите могат да преживеят усещането за въздушно пътуване.
Три нови идеи
Singapore Airlines предложи три дейности, които повтарят елементите на полета, но всъщност никой никъде не лети.
На 24 и 25 октомври авиокомпанията ще позволи на клиентите да вечерят в двуетажен суперджъмбо ресторант – бордът на A380. Клиентите могат да ядат ястия от Singapore Airlines, докато гледат филми в системата за забавление на самолета по време на полет.
Резервациите започват 50 сингапурски долара (37 щ. дол.) за консумация в икономична класа, 300 сингапурски долара (220 щ. дол.) за бизнес класа и 600 сингапурски (440 щ. дол.) за частен апартамент. Тези, които пристигат в традиционни дрехи като „саронг кебая, чонсам, сари, батикова риза или дори килт“, получават специален подарък, съобщава сайтът на компанията.
Резервациите се отварят на 12 октомври на KrisShop.com, уебсайтът за електронна търговия на авиокомпанията и членовете на KrisFlyer могат да печелят или да използват мили за покупка.
Компанията също така предлага обиколки из Центъра за обучение на SIA, с тренировки по избор на симулатор за полет, дейности за младши кабинен екипаж за деца и уъркшопи с известните безупречни стюардеси на Singapore Airline. Резервациите за екскурзии се отварят на 1 ноември на KrisShop.com, а мероприятията ще се проведат на 21, 22, 28 и 29 ноември.
Третата услуга не изисква клиентите дори да напуснат къщата. От 5 октомври нова инициатива, наречена SIA@Home, ще позволи на жителите на Сингапур да получат първокласна и бизнес храна, доставена директно до домовете им.
Храната може да бъде направена с оглед на луксозни стоки, които пътниците могат да получат по време на полет, като шампанско Dom Perignon, посуда Wedgwood и Narumi, както и спални костюми Lalique. Пакетите са придружени от музикални плейлисти, които пресъздават полетната атмосфера на Singapore Airlines.
Има дори възможност да поръчате частен готвач, който ще загрее, плейтне и сервира ястията в домовете на клиентите.
Защо „полети до никъде“ бяха отменени
Singapore Airlines реши да се откаже от полетите без дестинация след провеждане на „проучване на пазара и цялостен преглед“, който отчита въздействието върху околната среда, финансовата жизнеспособност и обратната връзка с широката общественост.
„Идеята за еднократен полет с кратка обиколка или „полет до никъде“ също беше първоначално обмислена, но не беше изпълнена след прегледа", каза говорител на Сингапурските авиолинии в интервю за CNBC Global Traveler.
Медийните съобщения за плановете на авиокомпаниите да изпълняват полети до никъде бяха посрещнати с критики, свързани най-вече с екологичното въздействие на полетите заради самите полети.
„Помислете как ще изглеждат „полетите до никъде“ след 10 години, когато по-мощните последици от изменението на климата ще започнат да ни удрят“, пише Терънс Чин Юен Йен в писмо до the Straits Times. „Нима няма по-добър начин за подпомагане на бизнеса?“
В писмо до главния изпълнителен директор на Singapore Airlines Гуо Чун Фонг групата за правата на животните PETA Asia поиска от авиокомпанията да сервира само вегански ястия на полетите, за да компенсира въглеродните емисии.
Някои излязоха в социалните медии, за да критикуват тази концепция, която вече се превърна в малка тенденция сред авиокомпаниите в Тайван, Япония, Бруней и Австралия.
Други просто не разбраха защо някой се излага на дейност, която, поне за пътниците от икономичната класа на много авиокомпании, е критикувана за неудобството и теснотията.
В края на краищата, ответният удар може да се окаже твърде силен за компания, която обикновено не е обект на критика в родната си страна и която редовно се нарича една от най-добрите авиокомпании в света.
Що се отнася до онези, които се надяват, че тези полети могат да бъдат преразгледани в бъдеще, Singapore Airlines заяви пред CNBC: „в момента нямаме планове да съживим тази идея“.
Жителите на Сингапур реагират
Танука Митра беше развълнувана от „летенето до никъде“ на Сингапурските авиолинии и обмисляше да резервира място за един от тези полети, докато не разбра, че тази идея е канселирана.
„Не бих казала, че съм опустошена от тази новина“, каза тя. „Разбирам това от екологична гледна точка – вероятно е добре да няма голям въглероден отпечатък.“
Докато новите услуги са по-малко привлекателни за нея, защото не включват престой във въздуха, Митра каза, че ще обмисли услуга за доставка на храна, „но само ако това е първокласна храна, а не иконом“.
„Хората, които са я опитвали, я обичат“, каза тя. „Singapore Airlines има почти идеална репутация за причина.“
Майкъл Калме-Сиймор вярва, че наземните услуги са по-добър начин за привличане на авиокомпанията и нейните клиенти, отколкото скъпият „полет до никъде“.
„Защо да не оставим самолета на земята? Хората, които искат да изпитат услугата по време на полет, все още могат да се насладят на реномираната марка Singapore Airlines“, пише той на LinkedIn до сингапурския редактор на CNBC.
„Представете си всички нас, които никога няма да могат да си позволят да летят в първа класа, за да могат да седят в първа класа в продължение на часове, да се наслаждават на добра храна и флейта с мехурчета“, пише той.
Говорител на Singapore Airlines заяви пред CNBC, че компанията „продължава да инвестира в отговорно управление на нашия бизнес и ще увеличи усилията ни за устойчиво развитие през следващите години.“
Още по темата:
Някои авиокомпании въвеждат „полети до никъде“ и хората си плащат за тях
Големите авиокомпании отмениха таксите за промяна по резервацията
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▼0.03% |
USDJPY | 151.09 | ▼0.18% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.13% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.02% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.13% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 949.00 | ▲0.17% |
S&P 500 | 6 030.12 | ▲0.17% |
Nasdaq 100 | 20 886.90 | ▲0.31% |
DAX 30 | 19 475.90 | ▲0.81% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 737.70 | ▼0.24% |
Ethereum | 3 583.25 | ▼2.02% |
Ripple | 1.52 | ▲3.46% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.86 | ▲0.12% |
Петрол - брент | 72.68 | ▲0.46% |
Злато | 2 638.72 | ▲0.07% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.70 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 135.99 | ▲0.29% |
UK Long Gilt Future | 95.66 | ▲0.12% |