Снимка: iStock
Ангажираността на публикации във Facebook от заблуждаващи уебсайтове се е увеличила с 242% от 3-то тримесечие на 2016 г. до 3-то тримесечие на 2020 г., според нов доклад на German Marshall Fund Digital.
Само 10 обекта, които изследователите определят като „Производители на фалшиво съдържание“ или „Манипулатори“, са отговорни за 62% от взаимодействията.
В миналото Facebook бе сериозно критикуван от лидери на гражданските права за неадекватно справяне с разпространението на дезинформация на платформата му.
Опитите на Facebook да модерира дезинформацията на платформата са отново на фокус преди президентските избори в САЩ.
Изследването сочи, че ангажираността към подвеждащи уебсайтове във Facebook се е утроила след президентските избори през 2016 г. в САЩ.
Общият брой потребителски взаимодействия със статии от „измамни източници“ се е увеличил с 242% между третото тримесечие на 2016 г. и третото тримесечие на 2020 г., според проучване, публикувано в понеделник от германския Marshall Fund Digital, цифровото крило на Вашингтон.
Изследователите категоризират обектите като „Производители на фалшиво съдържание“ за сайтове, включително The Federalist, които предоставят фалшива информация, и „Манипулатори“ за сайтове, като Breitbart, които представят твърдения, които не са подкрепени с доказателства.
Проучването заключава, че от третото тримесечие на 2016 г. броят на статиите от производителите на фалшиво съдържание е скочил със 102 процентни пункта, а броят на статиите на манипулаторите се е увеличил с 293 процента.
"Дезинформацията заразява демократичния ни дискурс със скорости, които застрашават дългосрочното здраве на нашата демокрация", заяви Карен Корнблух, директор на GMF Digital, в съобщение за пресата. „Шепа сайтове, маскиращи се като новинарски медии, разпространяват дори по-откровена невярна и манипулативна информация, отколкото в периода около изборите през 2016 г.“
По-рано тази година Wall Street Journal съобщи, че екип от служители на Facebook са казали на висшите ръководители, че алгоритмите на уебсайта му са по-скоро разделящи, отколкото обединяващи. Лидерите на гражданските права отправиха обвинения към Facebook, че се справя неадекватно с разпространението на дезинформация на своята платформа.
Основни марки бойкотираха платформата, а известни личности, включително Ким Кардашиян, ръководиха еднодневен протест срещу Facebook миналия месец, озаглавен „Спрете омразата за печалба“.
Говорител на Facebook заяви пред Business Insider, че ангажирането не отчита това, което всъщност виждат повечето потребители на Facebook на сайта, и че това не отразява напредъка, постигнат от Facebook в ограничаването на дезинформацията от 2016 г. насам.
„През последните четири години изградихме най-голямата мрежа за проверка на факти от която и да е платформа, направихме инвестиции в подчертаването на оригинални, информативни отчети и променихме нашите продукти, за да гарантираме, че по-малко хора виждат фалшива информация и са информирани за нея, когато го правят" каза говорителят на социалната мрежа.
Проверките на факти на трети страни са отговорни за проверката на голяма част от публикуваното съдържание във Facebook и са част от „подход от три части“, който Facebook възприема при „адресиране на проблематично съдържание" в своите приложения, включително Instagram и WhatsApp.
Някои групи, като климатичните активисти, казват, че програмата не прави достатъчно. Много статии, които неправилно заявяват, че глобалното затопляне не съществува, избягват политиките на компанията за проверка на фактите, тъй като те са етикетирани като статии за мнения, които не попадат в рамките на отговорностите на проверяващите фактите. А скорошно проучване установи, че 84% от дезинформацията в медицината никога не се маркира във Facebook.
Опитите на Facebook да модерира дезинформацията в платформата - включително публикации от президента Тръмп - са в центъра на вниманието преди президентските избори, предизвиквайки паралели в начина, по който компанията е обработвала потребителски данни и усилия за модериране по време на изборния цикъл през 2016 г.
През 2017 г. компанията даде под клетва свидетелство пред Конгреса, че руските кампании за намеса са достигнали близо 130 милиона американци през седмиците преди изборите през 2016 г. Наскоро компанията свали две руски мрежи, свързани с групи, които са пречили на изборите през 2016 г., съобщава Washington Post.
Президентът Тръмп се оказва, че трябва да направи много повече, като изборите са само на 22 дни отстояние. Той изостава от демократичния кандидат Джо Байдън със средно 10.5 процентни пункта на национално ниво. Също така Тръмп изостава от Байдън в много суинг щати, които спечели през 2016 г., като Мичиган, Уисконсин и Пенсилвания.
Още по темата:
Facebook ще премахва фалшивите новини, които водят до насилие
Facebook спира 3 от приложенията си, заради малкия брой потребители
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▼0.06% |
USDJPY | 151.49 | ▲0.10% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.10% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.08% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.12% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 949.10 | ▲0.18% |
S&P 500 | 6 030.00 | ▲0.17% |
Nasdaq 100 | 20 888.90 | ▲0.32% |
DAX 30 | 19 475.90 | ▲0.81% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 974.70 | ▼1.04% |
Ethereum | 3 562.21 | ▼2.59% |
Ripple | 1.48 | ▲0.45% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.89 | ▲0.16% |
Петрол - брент | 72.68 | ▲0.46% |
Злато | 2 637.60 | ▲0.04% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.74 | ▲0.17% |
Germany Bund 10 Year | 135.99 | ▲0.29% |
UK Long Gilt Future | 95.66 | ▲0.12% |