Снимка: iStock
Volkswagen разглежда потенциално възможността да отдели своите марки супермобили Lamborghini и мотоциклети Ducati, съобщиха двама източници, запознати с въпроса, пред Ройтерс.
Според източниците, Volkswagen изготвя планове за потенциално отделяне, или първоначално публично предлагане на марките.
Целта на подобни действия би била, германският производител на автомобили да рационализира операциите си и да се съсредоточи върху масовото производство на електрически автомобили, твърдят същите източници.
„Работим по нашата италианска правна структура“, каза главният изпълнителен директор Херберт Дийс, позовавайки се на Lamborghini, Ducati и дизайнерското студио Italdesign, като добави, че не са взети решения.
Двама източници, запознати с въпроса, казаха пред Ройтерс миналия месец, че Volkswagen изготвя планове за потенциално отделяне или първоначално публично предлагане на марките.
Дийс говори, след като Volkswagen обяви в петък, че ще увеличи планираните си инвестиции в цифрови и електрически технологии за превозни средства до 73 милиарда евро (86 милиарда долара) през следващите пет години.
Главният изпълнителен директор заяви в понеделник, че Volkswagen ще пропусне целта си за спазване на CO2 тази година с "грам или малко повече".
Според него, бизнесът ще се възстанови през следващата година, като компанията планира връщане към нивата отпреди кризата COVID през 2022 г.
В усилията си да върне бизнеса си към нормалното, най-големият автомобилен производител в света Volkswagen предложи по-изгодни условия на лизинг, финансиране и застраховка за защита на плащанията в случай, че купувачите загубят работата си.
Инициативата на компанията бе насочена към възстановяване на продажбите чрез съживяване на търсенето на германския пазар. Програмата за нови и употребявани автомобили стартира на 15 май и продължи до 31 юли.
Въпреки че мерките за сигурност постепенно отслабнаха, потребителите все още не се решават на големи покупки заради несигурността около икономическия спад и нарастващата безработица.
Германската автомобилна индустрия призова за подкрепа от страна на правителството за стимулиране на възстановяването на покупките на автомобили и предоставяне на така необходимия стимул за по-широката икономика за предотвратяване на продължителна рецесия.
По време на наложената карантина Германия не забрани напълно производството на автомобили, въпреки че самите фабрики спряха да работят, след като властите ограничиха движението на хора и разпоредиха затварянето на автокъщите, нанасяйки по този начин удар върху клиентското търсене.
Европейските предприятия са променили моделите си на работа, включвайки по-строги хигиенни и интервали за почистване и дезинфекция, както и по-голямо разстояние между отделните работници.
Още по темата:
Volkswagen: Искаме клиентите да се върнат отново при дилърите
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▼0.09% |
USDJPY | 151.51 | ▲0.11% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.09% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.07% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.13% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 961.50 | ▲0.20% |
S&P 500 | 6 031.38 | ▲0.19% |
Nasdaq 100 | 20 899.50 | ▲0.37% |
DAX 30 | 19 472.50 | ▲0.79% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 189.80 | ▼0.81% |
Ethereum | 3 563.04 | ▼2.57% |
Ripple | 1.48 | ▲0.48% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.92 | ▲0.20% |
Петрол - брент | 72.57 | ▲0.28% |
Злато | 2 640.66 | ▲0.15% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.76 | ▲0.18% |
Germany Bund 10 Year | 136.02 | ▲0.31% |
UK Long Gilt Future | 95.65 | ▲0.12% |