Снимка: iStock
Инвеститорите получиха две ключови данни за продажбите на дребно във вторник сутринта. В началото на вторник Walmart (WMT) публикува резултатите си от третото тримесечие.
И този доклад очерта колко устойчиви са останали потребителите през есента, както и защо свързаните с пандемия промени в навиците за пазаруване вероятно ще останат валидни и в бъдеще.
„Убедени сме, че по-голямата част от промяната в поведението ще продължи и след пандемията.“, коментираха от търговската верига.
Компанията съобщи, че продажбите на компютри в САЩ са нараснали с 6.4% през третото тримесечие, като по-голямата част от тази печалба идва от електронната търговия. Walmart казва в своя тримесечен доклад, че електронната търговия - където приходите са нараснали с 79% през третото тримесечие - е отговорна за 5.7% от това увеличение.
Както онлайн продажбите, така и поръчките, направени онлайн за вземане в магазина, са включени в групата за електронна търговия на Walmart.
„Промените в поведението на клиентите ускориха преминаването към електронна търговия и дигитално“, заяви изпълнителният директор на Walmart Дъг Макмилън по време на конференцията на компанията.
„Бяхме в добра позиция да хванем и да яздим тези вълни предвид предходната ни работа и инвестиции. Нашата електронна търговия и навлизането на всички канали продължават да се увеличават, като в някои случаи ускоряват тенденциите с 2 до 3 години. Убедени сме, че по-голямата част от промяната в поведението ще продължи и след пандемията."
Голяма част от това ново поведение е консолидирането на покупките, независимо дали става въпрос за магазини на Walmart или други. Средните размери на покупките в Walmart нараснаха с 24% през тримесечието, докато броят на транзакциите падна с 14%.
И така, възходът на онлайн и хибридни поръчки служи като тласък на горната линия на компанията и създава тласък за по-нататъшни инвестиции за поддържане на този вид поведение на място. Макмилън каза, че компанията е убедена, че много от тези нови навици за пазаруване ще издържат пандемията. Но също така е в интерес на компанията да направи този навик възможно най-привлекателен за клиентите.
„Когато клиент пазарува в магазина и онлайн, той харчи около два пъти повече и харчи повече в магазина“, каза Макмилън по време на разговора. „Това са статистики преди пандемията, в момента не ги актуализираме. Но е важно да запомните, след като клиентите са ангажирани в дигиталната връзка пазаруват цялостно така, стойността на тази връзка с клиентите се покачва".
Новата програма на компанията Walmart +, целяща да конкурира услугата Prime Amazon, е естественият израстък на този вид потребителски тенденции. Пандемията също така създаде условия за клиентите по-бързо - и масово - да изпробват нови навици, които целият сектор на дребно рекламира през по-голямата част от последното десетилетие.
Така че, докато евентуалната посока на модерната форма на търговията на дребно е ясна от известно време, никой търговец на дребно с ресурси на Walmart или Target (TGT) или Amazon (AMZN) няма да позволи този момент да отмине, без да помага на клиентите да вграждат тези нови тенденции за постоянни навици в тяхната рутина.
И последните данни за продажбите на дребно от правителството, публикувани във вторник, също показват това. Докладът от октомври за продажбите на дребно разочарова, като единственото истинско открояване е онлайн пазаруването. В свят, в който безопасността и ценността са първостепенни грижи, срещата с вашите клиенти онлайн е единственият траен начин да останете във все по-голяма част от бюджета на американския потребител.
„Потребителите затвориха портфейлите си, когато настъпи първото охлаждане на есента, като продажбите на дребно едва се увеличиха през октомври“, каза Джеймс Уотсън, старши американски икономист в Oxford Economics.
„Това четене е един от първите признаци, че разходите ще се борят в лицето на непрекъсната подкрепа за доходите и огромен скок на случаите на вируси в САЩ“
Още по темата:
7 силни акции в търговията на дребно, които си заслужават
Електронната търговия расте, но няма да изместни физическите магазини
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▼0.08% |
USDJPY | 151.48 | ▲0.09% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.10% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.08% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.14% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 960.60 | ▲0.20% |
S&P 500 | 6 030.22 | ▲0.17% |
Nasdaq 100 | 20 890.10 | ▲0.32% |
DAX 30 | 19 462.50 | ▲0.73% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 876.40 | ▼1.14% |
Ethereum | 3 558.05 | ▼2.71% |
Ripple | 1.47 | ▼0.21% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.03 | ▲0.36% |
Петрол - брент | 72.71 | ▲0.47% |
Злато | 2 640.79 | ▲0.15% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.74 | ▲0.17% |
Germany Bund 10 Year | 136.02 | ▲0.31% |
UK Long Gilt Future | 95.68 | ▲0.13% |