Снимка: iStock
Пандемията Covid-19 направи почистването критично: от възхода на влиятелните социални медии, които споделят техниките си за почистване, до блестящо продаваните партньорства между авиокомпаниите и експертите по дезинфекция. Изведнъж нещо, което някога се приемаше за даденост, е в центъра на вниманието.
Barclays твърди, че тенденцията няма да отшуми, дори когато пандемията си отиде, а фрагментираният пазар предлага големи възможности за това - марки за почистване на домакинствата да проникнат при корпоративните клиенти.
Анализаторът Лорън Либерман хвърля поглед на пазара за търговско почистване и твърди, че дори след като Covid-19 вече не е основен риск, потребителите от всякакъв вид ще искат да видят доказателства за чистота, а не само да приемат, че това се е случило.
Този вид „почистване за показ“ ще се превърне в новата норма, тъй като „потребителите и служителите ще изискват местата не само да бъдат„ чисти “, но и „да се показват чисти“.“
Разбира се, бизнесът вече правеше много почистване преди Covid, въпреки че компании, които имат по-дълга история в промишленото почистване, като Ecolab (тикер: ECL), може да не се обръщаха към потребителите, които бяха по-свикнали с имена от домакинствата като Clorox ( CLX).
Либерман смята, че тази динамика, заедно с повишен фокус върху санитарните условия като цяло, от ресторанти до казина и круизни линии, е ключова възможност за компании от целия спектър.
Тя изчислява, че институционалният пазар за почистване възлиза на 30 милиарда долара в световен мащаб. Докато този пазар преди кризата се разрастваше просто като функция от брутния вътрешен продукт - с нарастването на икономиките хората вечеряха и пътуваха повече.
Въпреки че днешното стриктно почистване може да отслабне в пост-ваксинния свят, Либерман очаква обемите да останат повишени спрямо предпандемичните години, вероятно с 10% до 20%.
В почистването, както в толкова много индустрии, Covid нарани по-малките играчи повече, отколкото по-големите, а големите господстващи имена може да са крайните победители.
Ecolab е „ясният лидер на пазара“, но има само около 12% до 16% от пазара, оставяйки голям дял за грабване, особено докато малките и регионалните играчи се борят. Това може да е добра новина не само за Ecolab, но и за Clorox, Cintas (CTAS), Kimberly Clark (KMB), Procter & Gamble (PG) и Reckitt Benckiser (RBGLY).
„Тъй като най-големите клиенти се стремят да консолидират броя на доставчиците, предимствата „по-голям е по-добре“ по отношение на мащаба, обслужването и технологиите трябва да станат по-очевидни“, пише Либерман.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▼0.33% |
USDJPY | 156.09 | ▼0.52% |
GBPUSD | 1.29 | ▼0.14% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.20% |
USDCAD | 1.38 | ▲0.01% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 40 669.00 | ▼0.03% |
S&P 500 | 5 608.62 | ▲0.06% |
Nasdaq 100 | 19 974.40 | ▲0.09% |
DAX 30 | 18 664.50 | ▲0.40% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 66 424.30 | ▼1.74% |
Ethereum | 3 494.74 | ▲1.54% |
Ripple | 0.59 | ▼2.06% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.56 | ▼0.89% |
Петрол - брент | 81.64 | ▼0.77% |
Злато | 2 404.49 | ▲0.37% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.12 | ▼0.76% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.84 | ▲0.08% |
Germany Bund 10 Year | 132.25 | ▲0.35% |
UK Long Gilt Future | 97.93 | ▲0.32% |