Снимка: iStock
Японският производител на автомобили Toyota Motor - вторият най-ценен и вторият най-голям производител на автомобили в света - изрази мнение за известна предпазливост към нововъзникващата индустрия на електрическите превозни средства: електромобилите са прекалено идеализирани.
Президентът на Toyota (тикер: TM) Акио Тойода направи своите мрачни коментари на пресконференция на Японската асоциация на автомобилните производители в сряда.
„Когато политиците казват: „Да се отървем от всички автомобили, използващи бензин“, разбират ли какво означава това?“, заяви Тойода в статия в The Wall Street Journal. Изглежда, че проблемът е в темпото на промяната. Тойода се притеснява, че политиците, които определят политиката за EV, не разбират цифрите.
Към 2035 г. Китай например не иска в страната да се продават превозни средства само на бензин. Целта е 50% от продажбите на нови автомобили да бъдат с нулеви емисии - или горивни клетки, или акумулаторни електрически - и 50% хибридни превозни средства с акумулаторни батерии. Японски политици, някои европейски държави и някои щати на САЩ, водени от Калифорния, предлагат подобни цели.
За да се постигне тази цел в Япония, ще са необходими стотици милиарди долари в нови инфраструктурни разходи, според Тойода. Станциите за зареждане ще трябва да станат повсеместни. Нещо повече, комуналните услуги би трябвало да генерират повече електроенергия в подкрепа на транспортните сектори, както и за да запазят осветлението в бизнеса и домовете.
Автомобилната индустрия също ще трябва да инвестира стотици милиарди долари в ново производствено оборудване и капацитет на батериите.
Като пример Volkswagen (VOW.Germany) планира да инвестира около 40 милиарда долара в превозни средства, захранвани с батерии, през следващите пет години. Целта му е до 2030 г. да има до 25% от общите продажби от електрическите превозни средства.
В плановете на Volkswagen има несъответствие във времето. Това е петгодишна цел за харчене и 10-годишна цел за продажби. Правейки опростената корекция за харчене над 10 години, Volkswagen може да похарчи 80 милиарда долара капитал за производство и развитие на електромобили.
Разширяването на данните на Volkswagen към индустрията дава около 700 милиарда щатски долара, за да достигне 25% проникване на акумулаторните батерии до 2030 г. Достигането на 50% проникване може да струва трилион долара допълнителен капитал. Това е само частта от автомобилната индустрия. Не покрива разходите за комунални услуги.
Volkswagen е най-големият производител на автомобили в света по продажби. Компанията е доставила почти 11 милиона автомобила през 2019 г. Toyota, втората по големина, е доставила почти 9 милиона бройки. Двойката има около 20% пазарен дял от всички продажби на леки автомобили по целия свят.
Volkswagen е третият най-ценен производител на автомобили с пазарна капитализация от около 100 милиарда долара. Пазарната капитализация на Toyota е приблизително 250 милиарда долара. Тези цифри взети заедно са по-малко от капитализацията на Tesla (TSLA), възлизаща последна на над 600 милиарда долара.
Тази година Tesla ще достави около 500 000 превозни средства. Но той бързо се разраства и очакванията за растеж се увеличават през последните месеци, което се дължи отчасти на повече правителствени цели за електромобили.
Китайският производител на EV NIO (NIO) вече е четвъртият по стойност автомобилен производител. Компанията е доставила около 60 000 автомобила през целия си живот. Акциите на NIO нарастнаха с повече от 1000% годишно до момента.
Toyota има известно предимство при автомобилите с батерии. Той е продал повече хибридни електрически превозни средства от всяка друга компания. През юни 2020 г. компанията заяви, че иска да продава повече от 5.5 милиона електрифицирани автомобила годишно - и 30 милиона кумулативно - до 2030 г. Целите на Toyota включват нейните хибридни модели като Prius. Нещо повече, Toyota и Panasonic (6792. Япония) имат съвместно предприятие за батерии, наречено Prime Planet, което прави EV батерии.
Като цяло Toyota, изглежда, възприема по-премерен подход към развитието на електромобилите и по подразбиране предупреждава инвеститорите да направят същото.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка, или продажба на активи.
Още по темата:
5 производителя на електрически автомобили за следващите 10 години
Срив при производителите на електрически автомобили - Tesla е изключение
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▼0.23% |
USDJPY | 156.15 | ▼0.05% |
GBPUSD | 1.22 | ▼0.39% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.07% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.42% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 318.50 | ▼0.43% |
S&P 500 | 5 987.62 | ▼0.11% |
Nasdaq 100 | 21 424.60 | ▲0.06% |
DAX 30 | 20 758.00 | ▲0.07% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 99 207.10 | ▼1.31% |
Ethereum | 3 353.07 | ▼2.86% |
Ripple | 3.37 | ▲7.35% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 78.04 | ▼1.30% |
Петрол - брент | 79.88 | ▼1.41% |
Злато | 2 703.26 | ▲0.32% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 539.12 | ▼1.23% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.06 | ▼0.20% |
Germany Bund 10 Year | 131.11 | ▼0.30% |
UK Long Gilt Future | 90.78 | ▼0.20% |