Снимка: iStock
Коронавирусната пандемия хвърли светлина върху социалните неравенства и изостри положението, а гигантът за потребителски стоки Unilever казва, че иска да се справи с тях, за да помогне за изграждането на по-справедливо общество, пише Вики Маккейвър от CNBC Make It.
Unilever обяви в четвъртък стратегия за това как планира да го направи, предлагайки списък с ангажименти, които имат за цел да повишат стандарта на живот по цялата си верига на стойността, да насърчат приобщаването и да подготвят хората за бъдещето на работата.
Алън Джоуп, главен изпълнителен директор на Unilever, каза в интервю, записано преди изявлението, пред Джулиана Тателбаум от CNBC, че компанията се стреми да бъде „положителна сила за справяне с постоянния и влошаващ се проблем на социалното неравенство“ с новата си стратегия. Той добави, че тази цел „никога не е била по-актуална от това, което сме виждали с кризите от последната година – пандемията, кризите на социалната и расова справедливост“.
Една от целите в списъка на Unilever е „да помогне на 10 милиона млади хора да получат основни умения, необходими за видовете възможности за работа, които ще бъдат около 2030 г. и които ще бъдат много различни от днешните“, обясни Джоуп.
Unilever планира да обучи този брой млади хора до 2030 г., отчасти чрез работа с младежка платформа за заетост LevelUp, като им предостави достъп до обучение, доброволчество и трудов опит.
Младите хора са непропорционално засегнати от загуби на работа и доходи, както и от прекъсване на образованието и обучението в резултат на коронавирусната пандемия. Доклад на Международната организация на труда на ООН през август установи, че 42% от младите хора по света са загубили доходи поради пандемията.
Издръжка, разнообразие и приобщаване
Друг ангажимент на Unilever е да гарантира, че всеки, който пряко предоставя продукти и услуги на гиганта за потребителски стоки, ще печели издръвка или ще получава доход поне до 2030 г. Джоуп каза, че тази цел е свързана с „осигуряването на милиони хора по света на жизнен стандарт, който им позволява да се хранят, обличат, да имат покрив над главата си, да се обучават, да се осигуряват здравни грижи за тях и техните семейства“.
Въпреки че Unilever вече плаща на служителите си поне издръжка за препитание, тя искаше да разшири това по-надолу по веригата на доставки, „като се фокусира специално върху най-уязвимите работници в производството и селското стопанство“, се казва в изявление на компанията в четвъртък.
Друг доклад на Университета на ООН, публикуван миналата година, прогнозира, че коронавирусата пандемия може да тласне около половин милиард души повече в бедност в световен мащаб.
Наред с целта си за издръжка на живот, Unilever също така планира да „помогне на 5 милиона малки и средни предприятия (МСП) в нашата верига за продажби на дребно, да развият бизнеса си чрез достъп до умения, финанси и технологии до 2025 г.“
Като част от усилията си за насърчаване на равенството и приобщаването, Unilever планира да похарчи 2 милиарда евро годишно за доставчици, притежавани и управлявани от хора от недостатъчно представени групи, до 2025 г.
Тези доставчици ще бъдат МСП, притежавани и управлявани от жени, недостатъчно представени расови и етнически групи, хора с увреждания или представители на LGBTQI+ общността.
Освен това Unilever заяви, че ще увеличи разнообразието от хора, които се появяват и работят зад камерата на своите реклами.
Миналата година Unilever също предприе стъпки, за да направи бизнеса си по-устойчив, включително използвайки данни за геолокация и сателитни изображения, за да провери за големи дупки в своята верига за доставки.
Запитан за балансиране на променящите се предпочитания на потребителите и екологичните приоритети, с нетърпение на инвеститорите за възвръщаемост, Джоуп каза пред CNBC, че вярва, че „една от най-опасните нагласи в бизнеса е компромисът между отговорния бизнес и силните финансови резултати“.
Още по темата:
Нови 900 000 молби за помощи за безработица в САЩ
Байдън със серия президентски укази веднага след полагането на клетва
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.81% |
USDJPY | 150.73 | ▼1.46% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.84% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.63% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.22% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 928.70 | ▼0.13% |
S&P 500 | 6 008.62 | ▼0.53% |
Nasdaq 100 | 20 709.60 | ▼1.33% |
DAX 30 | 19 293.50 | ▼0.38% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 894.60 | ▲4.32% |
Ethereum | 3 556.65 | ▲6.97% |
Ripple | 1.47 | ▲5.22% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.64 | ▼0.33% |
Петрол - брент | 72.14 | ▼0.39% |
Злато | 2 640.12 | ▲0.32% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 550.12 | ▲2.16% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.72 | ▲0.39% |
Germany Bund 10 Year | 135.68 | ▲0.19% |
UK Long Gilt Future | 95.50 | ▲0.44% |