По отношение на редицата коментари за новата нормалност и как след пандемията хората ще продължат да работят от вкъщи, ръководителят на една от най-големите световни банки - Дейвид Соломон има лоша новина - „Това не е идеално за нас и не е новото нормално.“
Ръководителят на Goldman Sachs, коментира по отношение на милионите хора, които работят вкъщи в момента, изказвайки се на конференция на Credit Suisse.
„Отклонение е, което ще коригираме възможно най-бързо“, каза Соломон на конференцията на 24 февруари. Той заяви още, че инвестиционната банка е работила през по-голямата част от 2020 г. само с 10% от своите 34 000 служители в офиса заради COVID -19.
Неговите коментари повтърждават тези, дошли и от други ръководители на Уолстрийт, които през последните месеци се позовават на загубено сътрудничество и неспособност да обучават младши служители, тъй като персоналът остава вкъщи почти година.
Главният изпълнителен директор на Barclays - Джес Стейли заяви на 18 февруари - в призив с журналисти, придружаващ годишните резултати на банката, - че работата от вкъщи "остарява" и че банката ще се стреми да насели офисите си тази година.
И Соломон, и Стейли посочиха сътрудничеството като ключова причина за връщането на сключващите сделки в офисите, които играят важна роля в подпомагането на формирането на корпоративната култура, особено за новобранците, които се обучават в тясно сътрудничество със старши колеги.
„Силно съм съсредоточен върху факта, че не искам друг клас млади хора да пристигат в Goldman Sachs през лятото от разстояние“, каза Соломон.
Изпълнителният директор на JPMorgan Джейми Даймън направи подобни коментари на конференция през октомври, заявявайки, че негативите от работата от вкъщи се усещат „все повече и повече“, колкото по-дълго персоналът е извън офиса. Производителността е намалена и „спонтанното творчество“, получено от това, че сме в офиса, е загубено, добави той.
„Има много хора, наети в нашите компании, които никога не са били в нашата компания“, отбеляза Даймън. „Как изграждате култура и характер? Как ще ги научите правилно?“
Други банки използват кризата с COVID-19 като възможност за намаляване на разходите и траен ремонт на начина, по който работят. Fifth Third Bancorp заяви миналата година, че ще намали около 20% от корпоративните си офис площи като част от агресивен план за намаляване на разходите с 200 милиона долара през първото тримесечие на 2021 година.
Някои европейски банки последваха примера. HSBC намали офисните си площи с 40%, каза нейният изпълнителен директор Ноел Куин пред журналисти на 23 февруари, заявявайки, че начинът, по който работи банката, ще изглежда "много различен" след кризата.
Deutsche Bank, Lloyds Banking Group и Standard Chartered също обмислят да намалят отпечатъците си от недвижими имоти.
Френската банка Société Générale, предлага на своите 3 600 служители от Обединеното кралство шанса да прекарат до 90% от работната си седмица далеч от офиса.
Правителството на Обединеното кралство заяви по-рано тази седмица, че работата по домовете трябва да продължи навсякъде, където е възможно, тъй като изложи план от четири стъпки за облекчаване в Англия от третата си блокировка.
Още по темата:
7 акции за работа от дома, които все още са актуални
6 големи грешки при работа от вкъщи