Снимка: iStock
След една година изолация и блокировки, четири месеца на кораб изглеждат доста добре за супер феновете на круиза.
Пандемията Covid-19 бушува през юли, когато Viking Ocean Cruises отвори резервационните си книги за 136-дневен маршрут на круиз. Отпътуването за Коледа 2021 г. се продаде за седмици. През декември, в разгара на втора вълна, компанията отвори втори круиз за същия период. Той също бързо се разпродаде.
Компанията не се затрудни да запълни два от своите почти идентични кораби с 930 пътници, Viking Star и Viking Neptune, въпреки че границите на повече от двете дузини държави, включени в плановете за посещение остават до голяма степен затворени за международни посетители. Единствените непродадени кабини всъщност бяха блокираните за потенциални карантинни нужди. Сега линията бърза, за да състави допълнителен маршрут по целия свят, започващ през 2023 година.
„Очакваме да отворим следващата опция възможно най-бързо“, казва Ричард Марнел, изпълнителен вицепрезидент по маркетинг за Viking. „Гледайте това пространство!“
Що се отнася до круизите около света, те се продават повече от година по-рано, коментират още от компанията.
Въпреки ужасните условия на круизната индустрия през последната година - или може би заради тях - най-горещите билети на много круизни линии са скъпи, многомесечни световни турнета се планират да се проведат една година или повече.
Тези резервации, които могат да струват от около 50 000 долара на двойка в стандартни стаи до стотици хиляди долари в апартаменти от първо ниво, представляват рядък проблясък на надежда за индустрия, която е загубила над 30 милиарда долара и продължава да бъде натоварена с несигурност.
Американските центрове за контрол и превенция на заболяванията в момента считат круизите за „много високо ниво“ на риск за Covid-19 и препоръчват на пътуващите да ги избягват по целия свят; към днешна дата повечето линии са отменили плаванията до юни и дори тази времева линия изглежда оптимистична.
Viking не е единствената линия с големи планове за доста далечното бъдеще. На 27 януари Океания Круизи отвори продажби за обществеността за своя круиз „Около света за 180 дни“ през 2023 г., който ще посети пет континента, включително Антарктида. Престижната линия разпродаде кораб с 684 пътници за един ден.
Линията Ultraluxury Seabourn от своя страна разпродаде всички апартаменти от най-високо ниво на две световни плавания на 450-пътническото пребиваване Seabourn, като двойките плащат до половин милион долара за петмесечни круизи, започващи през 2022 и 2023 г.
Защо сега?
Много фактори задвижват тази тенденция, от треска в каютата до изгодни сделки и обещание за ваксинации за известната по-стара демографска категория на круиза.
Не е задължително световните круизи да обикалят земното кълбо, независимо от името им. Но крайцерите, които са останали вкъщи от март 2020 г., очевидно са готови да видят възможно най-много свят с един замах - включително такива труднодостъпни дестинации като Великденския остров, Бора Бора или Сейшелските острови. Вземете последния маршрут на Silversea: Когато отплава през 2022 г., първият по рода си „експедиционен световен круиз“ ще прекара 167 дни в пътуване от Ушуая, Аржентина до Тромсо, Норвегия - почти от полюс до полюс.
Задържаното търсене и „преприоритизиране на житейските цели“ играят роля тук, казва Матю Д. Апчърч, председател и главен изпълнителен директор на Virtuoso, луксозна мрежа от консултанти за пътувания. В допълнение към световните круизи, които обикновено се провеждат през зимата до пролетта, той казва, че по-дългите плавания от няколко седмици или месеци привличат по-голям интерес, отколкото преди пандемията.
„Има копнеж по пропуснатите възможности през последната година и силно желание да се възползваме от това да виждаме света, докато можем“, казва Апчърч.
Други предложения за стойност също могат да бъдат в игра. За крайцерите, които трябваше да отменят едно или няколко пътувания през 2020 г., тези веднъж в живота маршрути се очертават като добър начин да спечелят кредити, които имат. През последните 12 месеца круизните линии насърчават пътуващите да не търсят възстановяване, като предлагат 10% до 25% добавена стойност под формата на „бонус кредити“, които на някои линии трябва да бъдат осребрени до април 2022 г.
Круизните линии увеличават и безплатните VIP услуги, които предлагат на дългосрочни гости, като безплатно химическо чистене, Wi-Fi и визови услуги. За да помогнат за запълване на заетите кораби за продължителен период и да гарантират доходите в техните яркочервени баланси, те добавят пищни партита преди отпътуването, самолетни билети в бизнес класа и хиляди долари на борда.
Аргумент за безопасност
След пандемията пътниците ще трябва да се справят с някои сериозни опасения, включително честотата на огнищата на вируса на корабите, от миналото лято и есен.
Въпреки тези заглавия, Марнел от Viking казва, че световните крайцери ще се възползват от безопасна, „постоянна обстановка“, в която пътуващите могат да се чувстват комфортно да се разхождат за дълъг период от време. Подобно на други линии, корабите на неговата компания са оборудвани с лаборатории за чести PCR тестове и нови системи за пречистване на въздуха, наред с други мерки.
Безопасността на посещенията на брега обаче остава сериозен въпрос - особено в страните, в които ваксинациите все още не са започнали да се разгръщат по някакъв съществен начин. Докато круизните компании обикновено работят по планове за осигуряване на безопасност в тези пристанища, бързо променящият се характер на препоръките за пътуване и дългите срокове, преди маршрутите да могат да се възобновят, означават, че тези подробности все още не са отразени широко.
Далеч от гарантирано
За да изпълнят тези планове круизните компании, много неща ще трябва да пробият пътя си. Круизът на викингите през декември 2021 г. ще отплава до 56 пристанища в 27 държави, включително места в Централна Америка, Хавай, Австралия и Нова Зеландия, Азия, Близкия изток и Средиземно море - с цени от 53 000 до 166 000 долара на човек.
Компанията, подобно на други, предлагащи световни круизи, ще трябва да се ориентира в сложността на непрекъснато променящите се изисквания за влизане и правилата за карантина в свят, който може да не достигне стадния имунитет с години.
Круизните линии се надяват, че докато тези далечни маршрути отплават, Covid няма да бъде проблем; ако затварянията на границите продължат по-дълго от очакваното, може да се наложи тези маршрути да бъдат отложени, точно както останалата част от круизния календар.
Това, което никой не иска, е повторение на миналата зима. Когато Covid-19 се разпространяваше, световните круизи трябваше да бъдат спрени по средата, като пътниците бяха изпращани вкъщи с набързо организирани полети или блокиране на кораби. Един от резултатите обаче е, че пътниците са разбрали, че „нищо не е гарантирано“, казва Апчърч.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.02% |
USDJPY | 156.51 | ▼0.02% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.06% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.01% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 411.00 | ▼0.03% |
S&P 500 | 6 016.38 | ▼0.08% |
Nasdaq 100 | 21 631.20 | ▼0.12% |
DAX 30 | 20 051.90 | ▼0.49% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 343.50 | ▼0.82% |
Ethereum | 3 250.76 | ▼0.84% |
Ripple | 2.18 | ▼1.20% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.68 | ▲0.16% |
Петрол - брент | 72.62 | ▲0.50% |
Злато | 2 622.10 | ▼0.07% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 533.12 | ▲0.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.92 | ▼0.05% |
Germany Bund 10 Year | 134.04 | ▲0.09% |
UK Long Gilt Future | 92.95 | ▲0.79% |