Снимка: Pixabay
Отминаха дните, когато резервирането на частен самолет изискваше дълъг разговор по телефона. Сега мобилните приложения позволяват на пътниците да резервират чартърни полети за минути, пише Вики Маккийвър от CNBC Global Traveler.
Големите играчи в частната авиация, както и новите конкуренти, вече имат приложения. Много от тях следват подобен процес: клиентите избират откъде пристигат и къде отиват, избират датите и предпочитания размер на самолета.
Частната авиационна компания Sentient Jet, която се фокусира главно върху пътувания в САЩ, е направила 50 милиона долара от резервации само през 2020 г., с над 125 милиона долара от мобилни резервации от стартирането на приложението в края на 2017 г., каза изпълнителният директор Андрю Колинс пред CNBC във видео разговор. Той сподели, че очаква до половината от поръчките на sentient Jet да пристигнат чрез приложението им през следващите три до четири години.
Колинс каза, че коронавирусната пандемия „е отворила по-широк адресируем пазар“, тъй като повече хора се опитват да избягват претъпкани полети или пътувания до райони, където търговските оператори обикновено не летят.
Той съобщи, че частната авиация „се е чувствала малко по-малко като първокласна услуга и по-скоро като полезност за много хора“ през последната година и предложи приложенията да станат съществени за индустрията в бъдеще, а не просто „приятна за използване“ функция.
Според Колинс резервацията чрез приложението Sentient Jet отнема между две и три минути.
Приложението намалява и средната възраст на клиентите на Sentient Jet, от тези в средата на 60-те години, до „много по-широка лента“, която „става все по-млада“, каза той.
„Естествено разширение“
Приложението Sentient Jet е достъпно само за притежателите на Jet карта, която операторът твърди, че е изобретил преди повече от 20 години и която сега е широко разпространена в индустрията.
Програмите за Jet картата варират в зависимост от компанията, но основната концепция е да се плати депозит при фиксирани часови ставки.
В случая на Sentient Jet клиентите могат да платят около 150 000 долара за 25 часа на лек самолет и тези часове се таксуват от сметката на картодържателя всеки път, когато пътуват. Пътуванията могат да варират от около 5800 долара на час за лек самолет до малко под 11 000 долара за еднопосочно пътуване с голям самолет, обясни Колинс.
Преди Jet картите да се появят на пазара, Колинс казва, че хората са могли да резервират частен самолет само чрез чартиране или наемане на самолета, както и чрез закупуване на цял самолет (или част от такъв).
Колинс каза, че нарастването на приложенията в частната авиация всъщност е „естествено продължение“ на Jet картата.
Томас Флор, основател на частната авиационна компания Vista Global, по същия начин каза на CNBC по имейл, че традиционно клиентите, резервиращи частни самолети, трябва да „се обадят или изпратят имейл на своя брокер с искане за пътуване, да чакат часове, за да получат отговор с оферти, да им бъдат предоставени непрозрачни цени и след това да подпишат физически договор“.
Vista Global стартира приложението през ноември като разширение на своята платформа за онлайн резервации XO. Тя е свободна за използване за всеки клиент. Флор твърди, че както онлайн платформата, така и приложението позволяват на клиентите да резервират билети за „секунди“.
Потребителите на XO имат опцията да „финансират“ полет, като по същество им позволяват да купят само едно място в самолета вместо целия полет.
„Uber-изация“ на частни самолети
Частната авиационна компания Wheels Up има подобна функция, която позволява на клиентите да използват услугата „споделен полет“ в приложението си, за да видят предлаганите полети за споделяне с други потребители.
Кени Дихтер, главен изпълнителен директор на Wheels Up, заяви, че появата на приложения представлява „уберизация“ на резервирането на самолетни билети.
Приложението Wheels Up е безплатно както за членове, така и за не-членове на клуба. Цените и наличността обаче са различни за членовете, които имат достъп до своя портал за предимства чрез приложението.
JetASAP е може би най-различен от тези по-утвърдени имена, тъй като твърди, че е първият безплатен маркет на джет чартъри. Главният изпълнителен директор Лиза Кийфър Сайър, която основава този бизнес през 2018 г., обясни, че приложението показва поръчки, достъпни с различни чартърни оператори.
Тя каза, че коронавирусната пандемия има „огромно въздействие“ по отношение на демографските данни на нейните потребители.
Обикновено хората, наемащи частни самолети, са имали нетна стойност от 10 до 20 милиона долара, но тя каза, че пандемията е отворила пазара за хора с нетна стойност от 2 до 3 милиона долара.
Сайер също така сподели, че половината от потребителите на приложението JetASAP са опитни частни пилоти, а другата половина са новодошли в частната авиация.
Още по темата:
Няколко дестинации рай за отдалечените работници
7 по-малко известни дестинации, за времето, когато отново е безопасно да пътувате
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.25% |
USDJPY | 153.12 | ▼0.83% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.10% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.15% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.20% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 953.00 | ▲0.52% |
S&P 500 | 6 033.12 | ▲0.67% |
Nasdaq 100 | 20 936.50 | ▲0.51% |
DAX 30 | 19 356.00 | ▼0.40% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 91 174.00 | ▼2.02% |
Ethereum | 3 299.22 | ▼3.28% |
Ripple | 1.38 | ▼2.06% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.56 | ▼0.12% |
Петрол - брент | 72.12 | ▼0.61% |
Злато | 2 628.58 | ▲0.70% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.64 | ▲0.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.32 | ▼0.04% |
Germany Bund 10 Year | 135.42 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |